لایروبی آبراه خورموسی و اسکله‌های بندر امام خمینی(ره)

 به دنبال انجام ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار متر مکعب لایروبی در آبراه و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)مجتمع بندری امام خمینی(ره) در ۱۱ ماهه سال جاری ضمن حفظ عمق مفید اسکله‌ها، ایمنی دریانوردی و تردد ایمن شناورها تأمین شد.

لایروبی آبراه خورموسی و اسکله‌های بندر امام خمینی(ره)

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اشاره به اهمیت ایمنی دریانوردی آبراه استراتژیک خورموسی و مسیر دسترسی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، افزود: تأمین عبور و مرور شناورها یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور بوده که در همین راستا تأمین و حفظ عمق مناسب برای تردد کشتی‌ها در آبراه خورموسی یکی از فعالیت‌های کلیدی مجتمع بندری امام خمینی(ره) به شمار می‌رود که علاوه بر ارتقاء سطح ایمنی شناورها امکان تردد کشتی‌ها با سایزها و تناژ بالاتر را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

سبزیوند در ادامه افزود: از میزان دو میلیون و ۱۹۴هزار مترمکعب تا پایان بهمن ماه سال جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در کانال دسترسی خورموسی انجام شده است که درقالب پروژه لایروبی بار خورموسی با بهره‌گیری از دو شناور لایروب صورت پذیرفته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت لایروبی اسکله‌ها به دلیل رسوب‌گذاری بر اثر جزر و مدهای شدید، به منظور حفظ عمق مفید و محدوده‌ی اسکله‌های عملیاتی، ۴۹۴ هزار متر مکعب در بازه زمانی یاد شده لایروبی دوره‌ای انجام گرفت.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان،شایان ذکر است که در حال حاضر به منظور نگهداری عمق ایمن آبراه و محدوده‌ی اسکله‌های عملیاتی این مجتمع بندری از تعداد ۳ فروند شناور جهت عملیات لایروبی استفاده می‌شود که دو فروند از آنها از نوع هاپرساکشن و یک فروند از نوع چنگکی است.

 

بهینه سازی و بازنشر: سی نیوز

منبع:  news.mrud.ir/news/127343

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44117

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.