درخواست صنعت کشتیرانی از سازمان ملل برای نجات دریانوردان اوکراینی

۳۳۱ دریانورد و ۶۲ کشتی یک سال پس از جنگ روسیه -اوکراین در بنادر اوکراین همچنان گرفتار هستند.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا؛ در نامه سرگشاده‌ای که توسط ۳۰ سازمان و شرکت دریایی امضا شده و توسط اتاق بین‌المللی کشتیرانی به آتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال شده امضا کنندکان خواستار اقدامات لازم برای بازگرداندن دریانوردان محبوس شده به محل امن شده‌اند.

در این گزارش آمده است پس از شروع جنگ روسیه-اوکراین ۱۱۲ کشتی در سال ۲۰۲۲ میلادی با بیش از ۲۰۰۰ دریانورد در بنادر اوکراین در سراسر دریای سیاه و آزوف لنگر انداخته بودند؛ که در حال حاضر ۳۳۱ دریانورد در ۶۲ کشتی در بنادر اوکراین گرفتار شده‌اند.

جامعۀ صنعت کشتیرانی بین‌المللی که در طول سال گذشته خواستار تخلیۀ ایمن و فوری دریانوردان گرفتار شده بودند این بار نیز در‌خواست خود را مجدداً به سازمان ملل ارائه داده‌اند.

در این نامه که در آستانه اولین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین منتشر شده، آمده است دریانوردان قلب صنعت کشتیرانی هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و فراموش کرد.

هم‌اکنون ۱۲ ماه است که دریانوردان اوکراینی در بحرانی فراتر از کنترل گرفتار شده‌اند و در صورتیکه اقدامات لازم برای رهایی آنان صورت نگیرد بدون شک به قیمت جان آنان تمام خواهد شد.

بلومبرگ در ادامه گزارش آورده است: شرکت‌های کشتیرانی، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و اتحادیه‌های دریایی با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی برای تسهیل در رهایی دریانوردان از بنادر اوکراین حمایت کرده و در این ارتباط مواد‌غذایی و تجهیزات پزشکی را برای آنان فراهم کرده‌اند.

در پایان این گزارش آمده است: امضا کنندگان یاد‌آور شده‌اند بدون تلاش و از جان گذشتگی دریانوردان اوکراینی انتقال محموله‌های حیاتی غلات به خارج از بنادر اوکراین مقدور نبود، جا دارد که سازمان ملل علی‌رغم چالش‌هایی که وجود دارد برای تخلیه دریانوردان و کشتی ها‌ی پهلو گرفته در بنادر اوکراین تدابیر لازم را به کار گیرد. زیرا به خطر افتادن جان دریانوردان نه تنها برای کشتیرانی بلکه برای جامعه جهانی غیر‌‍قابل قبول است.

شایان ذکر است در بین امضا کنندگان اسامی BIMCO، INTERCARGO، INTERTANKO، و اتحادیه بین‌المللی بیمه دریایی (IUMI) مشاهده می‌شود.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95155/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44108

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.