اصلاحات در اسکله ها باعث کاهش معطلی شرکت ها خواهد شد

استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس تاکید کرد: پیش از این با محدودیت زمین در منطقه ویژه روبرو بودیم که دستوراتی داده شده است تا زمین‌های جدیدی آماده‌سازی شود و بتوانیم از سرمایه‌گذاران استقبال کاملی را انجام دهیم ضمن اینکه در اسکله‌ها نیز امیدواریم اصلاحاتی انجام شود تا معطلی شرکت‌ها در آن‌ها نیز کاهش یابد.

استاندار هرمزگان: یکی از صنایع پیشران استان کشتی‌سازی است

مهدی دوستی خاطرنشان‌کرد: پروژه‌های بزرگی را در منطقه ویژه در دستور کار داریم که بخشی از آن‌ها در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهیم رساند که یکی از آن‌ها یک بسته پنج میلیون تنی فولاد است که ظرفیت تولید فولاد هرمزگان را دوچندان خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان‌ کرد: در استان ۲ مسئله داریم که جزو مشکلات اصلی به شمار می‌آید، گیر اصلی‌مان در توسعه‌ی استان، انباشت سرمایه است که متاسفانه در استان انجام نمی‌شود و تقریبا بیش از ۷۰ درصد سود بنگاه‌ها از استان خارج می‌شود.

وی افزود: موضوع دوم گسستگی زنجیره‌های ارزش در استان است که در برنامه اکوسیستم پیمان، تلاش کردیم این نقیصه را از بین ببریم به عنوان مثال یکی از صنایع پیشران استان کشتی‌سازی است که نهاده‌های اصلی آن در استان وجود ندارد بر همین اساس تلاش کردیم پیش‌نیازهای این صنعت را در شرق هرمزگان با کمک هلدینگ خلیج‌فارس ایجاد کنیم.

دوستی تاکید کرد: متأسفانه صنعت فولاد استان گریدهای مورد نیاز کشتی‌سازی را تولید نمی‌کند و خواهشی داریم این است که کمک کنید بتوانیم نهاده‌های تولید اقتصاد دریا و کشتی‌سازی را در داخل استان تامین کنیم و نهاده‌های موردنیاز این صنعت در استان تولید شود.

 

بهینه سازی و بازنشر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLM49

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44091

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.