فرآیند تعمیرات شناورها در مجتمع بندری امام خمینی(ره) شتاب می‌گیرد

به دنبال ارتقاء توان تجهیزاتی و فنی داک سرسره مجتمع بندری امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فرآیند تعمیرات شناورها از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود.

به گزارش سی نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی علایی معاون فنی و نگهداری در جریان رونمایی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تعمیر تجهیزات دریایی اظهار داشت: با توجه به میزان بالای فعالیت‌های دریایی شناورهای این مجتمع بندری به واسطه تردد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و دورنمای رو به رشد حجم مبادلات کالا، تجهیزات جدید به کار گرفته شد تا ضمن کاهش هزینه‌های پروژه داک یارد بندر امام خمینی(ره) نسبت به افزایش ضریب بهره‌وری و بالا بردن راندمان کار تعمیرات شناورهای مستقر بر روی داک سرسره به صورت شبانه‌روزی اقدام گردد.

به گفته علائی؛ این تجهیزات شامل جرثقیل ۲۵ تن، لیفتراک ۵ تن، کمپرسورهای هوای صنعتی، انواع دستگاه‌های برش و جوش صنعتی، پمپ‌های کف‌کش، کارواش پرقدرت و انواع ابزار اندازه‌گیری و صنعتی می‌باشند که با سرمایه گذاری بخش خصوصی، خریداری و به حوزه تعمیرات داک سرسره مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد.

معاون فنی و نگهداری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ فروند شناور در داک‌یارد مجتمع بندری امام خمینی(ره) داک و تحت تعمیرات زیرآبی قرار گرفته است، گفت: در این حوزه ضمن استفاده از فن‌آوری‌های روز جهان با هدف توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری و ارتقاء الزامات زیست محیطی، تدابیری برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش ظرفیت داک شناورها اندیشیده شده است که در آینده‌ای نزدیک به ثمر خواهد نشست.

وی همچنین افزود: در حال حاضر در داک یارد بالغ بر یک صد نفر به صورت مستقیم مشغول به کار بوده و ارزش تجهیزات خریداری شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61693

لینک کوتاه:

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.