حمایت فدراسیون ها و اتحادیه های کارگری حمل و نقل از کارگران انگلیسی

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل «ITF» برای دفاع از حق کارگران بریتانیا برای اعتصاب به تظاهرات توده‌ای پیوست.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه خبری اتحادیه کارگران دریایی استرالیا، فدراسیون کارگران حمل و نقل بین‌المللی انگلستان که هم‌پیمان این اتحادیه است، به اعتصابات پیوسته است. فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل جهان «ITF» نیز برای دفاع از حق کارگران بریتانیا برای اعتصاب به تظاهرات توده‌ای از آنان حمایت کرد.

بیش از نیم میلیون معلم، کارمند دولتی و رانندگان قطار بریتانیایی هفته گذشته در بزرگ‌ترین اعتصاب هماهنگ‌شده در دو دهه گذشته، روز چهارشنبه به دلیل‌عدم پرداخت حقوق عادلانه و محدود کردن حق اعتصاب کارگران خدماتی در شهرهای بزرگ انگلستان اعتصاب کردند.

بر اساس این گزارش، از سویی دیگر فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع نیز به همراه ITF این اعتراضات را دفاع از حقوق مدنی و حقوق بشر کارگران انگلیسی ارزیابی و از آن حمایت کرده است.

اتحادیه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی صدای خود را به محکومیت فزاینده حمله بی‌رحمانه دولت بریتانیا به حق کارگران برای اعتصاب رساندند و از همه طرف‌ها خواسته‌اند که قوانین سختگیرانه ضد اتحادیه‌های کارگری را ملغی کنند.

پدی کراملین، رئیس ITF گفت: «دولت بریتانیا یک حمله تمام عیار علیه کارگران و اتحادیه‌های کارگری انجام داده است. این تلاش می‌کند لایحه حداقل سطح خدمات را از طریق پارلمان تحمیل کند. جاه طلبی کور دولت، اعطای اختیارات جدید به وزرای جدید برای محدود کردن حق اعتصاب است.»

دولت در اقدامات خود برعلیه تشکل‌های کارگری به جای تعامل با کارگرانی که خدمات عمومی حیاتی را حفظ می‌کنند و با حسن نیت برای حل اختلافات حقوقی مذاکره کنند، قصد دارند به کارگرانی که برای زندگی بهتر ایستاده‌اند، حمله کرده و حق اعتصاب آن‌ها و حق به روزرسانی حقوق آن‌ها را پایمال کنند. افزایش دستمزدها در بدترین بحران هزینه زندگی در چند دهه اخیر اکنون از نظر فعالان کارگری انگلیسی ضروری است.

در تظاهرات گسترده هفته گذشته یعنی روز چهارشنبه ۱ فوریه، پدی کراملین از رهبران فعال در عرصه کار در بنادر و حمل و نقل دریایی، به بزرگترین اعتصاب توده‌ای در سال‌های اخیر پیوسته و سخنرانی نسبتا بلندی نیز ایراد کرده است.

لازم به ذکر است که فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل در سال ۲۰۱۷ دارای ۶۷۷ سازمان عضو در ۱۴۹ کشور بود که ۱۶٫۵ میلیون کارگر حمل و نقل را در بخش دریایی، بندر، جاده، راه‌آهن و هواپیمایی نمایندگی می‌کند.

ITF متحد با کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی (ITUC) است. هر اتحادیه تجاری مستقل با اعضای صنعت حمل و نقل واجد شرایط عضویت در این فدراسیون می‌باشد. ITF منافع اتحادیه کارگران حمل و نقل را در سازمان‌هایی مانند سازمان بین‌المللی کار (ILO)، سازمان بین‌المللی دریایی (IMO) و سازمان بین‌المللی هوانوردی بین‌المللی (ICAO) نمایندگی می‌کند. این فدراسیون همچنین اتحادیه‌ها را دربارهٔ تحولات صنعت حمل و نقل در کشورهای دیگر یا مناطق جهان آگاه می‌کند و در مواقعی که اتحادیه در تقابل با دولت باشند آنها را به همبستگی دعوت می‌کند.

دفتر مرکزی ITF در لندن واقع شده و دارای دفاتر در عمان، بروکسل، مسکو، نایروبی، دهلی نو، واگادوگو، ریودوژانیرو، سیدنی و توکیو است.

 

تنظیم و انتشار: سی نیوز

منبع: https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1327288

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43655

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.