گزارش مفصل شبکه آمریکایی از حضور ایران در تنگه پاناما

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: ما از این ادعاهای نیروی دریایی ایران آگاه هستیم. ما نظارت بر تلاش های ایران برای حضور نظامی در نیمکره غربی ادامه می‌دهیم.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه نیز در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد: حضور رو به رشد ایران در نیمکره غربی نباید تعجب آور باشد؛ زیرا دولت جو بایدن سابقه مماشات و تعامل با حکومت‌های خودکامه را دارد.

این سناتور جمهوری خواه در هراس از گسترش نفوذ منطقه ای ایران گفت:توانایی تهران برای گسترش حضور نظامی در نیمکره ماه یک زنگ هشدار است؛ زیرا این کشور به دنبال حمایت از رژیم های مارکسیست چپگرا است که صلح و ثبات را در سراسر منطقه تضعیف خواهد کرد.

 ماریا الویرا سالازار، نماینده ایالت فلوریدا نیز گفت: ایران به شدت در حال تقویت روابط خود با نیمکره غربی از طریق ارتباط با رژیم های سوسیالیستی همفکر در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا است.

 وی تصریح کرد: آنها همچنین به دنبال فرصت گسترش نفوذ در مناطق دیگر هستند. تصادفی نیست که کشتی های ایرانی تنها یک ماه پس از به دست گرفتن قدرت توسط یک سوسیالیست در برزیل در این کشور پهلو می گیرند.

نماینده ایالت فلوریدا افزود: دولت بایدن باید به جای حمایت از رژیم های سوسیالیست و چپ گرای آمریکای لاتین که دوست ایران ایران هستند، نیروهای سیاسی متعهد به حفظ نیمکره ما از ترور یهودی ستیزانه را تقویت کند.

 شبکه فاکس‌نیوز ادعا کرد: مداخله نظامی ایران در گذرگاه حیاتی حمل و نقل کشتیرانی پاناما می‌تواند به تجارت آمریکا آسیب برساند و بازار اقتصاد جهانی را متزلزل کند. ۱۶ درصد از ناوگان کشتیرانی جهان از کانال پاناما عبور می کنند.

 یک منبع امنیتی غربی به فاکس نیوز گفت: ایران حضور نظامی روبه رشدی در آمریکای مرکزی ندارد.

 وی با ابراز نگرانی در مورد تمایل ایران به آنچه قدرت نمایی در قاره آمریکا خواند، مدعی شد: باید دولت های منطقه را از نقش بی ثبات کننده بین المللی ایران آگاه ساخت.

 

تنظیم، بازنویسی و انتشار: سی نیوز

منبع: ایرنا

منبع عکس: سایت houstonherald.com

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43573

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.