آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان خبر داد و گفت: امکان انجام 2 سفر هفتگی وجود دارد و ظرفیت جابجایی مسافر تا 250 مسافر است.

قاسم عسکری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سی نیوز درباره آمادگی برای راه‌اندازی خط مسافری چابهار-عمان، اظهار داشت: در راستای توجه هرچه بیشتر به توسعه سواحل مکران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصاد دریامحور به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور بر اساس سیاست های دولت مردمی و برنامه ها و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی، راه‌اندازی خط مسافری چابهار-عمان مدنظر قرار گرفته و در این راستا آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مسافری در بندر شهید کلانتری چابهار آماده است، افزود: سالن مسافری به مساحت 4 هزار مترمربع، ترمینال مسافری به مساحت 12 هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش 600 مسافر از جمله زیرساخت‌های موجود است و تمام امکانات پذیرش مسافر و استقرار ارگان‌ها و امکانات خدمات رسانی به مسافران فراهم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مکاتبات لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به ارگان‌های مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته است تا شاهد تحقق تامین سوخت یارانه‌ای برای شناورهای مسافری خطوط کشتیرانی در مسیرهای خارجی و بین‌المللی باشیم، بیان کرد: مردم ایران و عمان دارای اشتراک فرهنگی دیرینه هستند و از دیرباز تا کنون مراودات تجاری مستمری با یکدیگر داشته‌اند.

عسکری نسب با اشاره ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی علاقمند به راه‌اندازی خط مسافری چابهار-عمان است و مقدمات کار قراهم شده و در صورت تامین سوخت یاران‌های شاهد راه‌اندازی این خط مسافری دریایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه راهکار تخصیص سوخت یارانه‌ای در وزارت نفت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای سواحل مکران، جای خالی خط مسافری و گردشگری دریایی در این پهنه خالی بود و در صورت راه‌اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار و عمان شاهد جذب گردشگر داخلی و خارجی در این جغرافیا خواهیم بود و موجب فعال شدن حوزه گردشگری دریایی در کشور می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه فاصله 100 مایلی دریایی بین چابهار و عمان وجود دارد، گفت: این سفر دریایی حدود 5 ساعت زمان می‌برد و در گام نخست به دنبال جذب 1 تا 2 فروند شناور هستیم تا از طریق 1 شرکت مسافری تامین شود و در ادامه در صورت وجود تقاضا و استقبال تعداد شناورها افزایش می‌یابد.

عسکری نسب افزود: در حوزه گردشگری دریایی می‌توانیم 24 ساعته خدمات مورد نیاز متقاضیان را ارائه کنیم و در بخش مسافری دریایی نیز امکان انجام 2 سفر هفتگی وجود دارد و ظرفیت جابجایی مسافر تا 250 مسافر است.

 

خبر تولیدی

تنظیم و انتشار: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43552

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.