دستور رئیس‌کل دادگستری مازندران بر ترخیص کالاهای وارداتی بندر امیرآباد

رییس کل دادگستری مازندران به انباشت برخی از کالاهای وارداتی در انبارهای بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: دستور لازم در خصوص تعیین تکلیف و تسریع در ترخیص این کالاها صادر شد تا از فاسد شدن این اقلام ممانعت شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، رییس کل دادگستری مازندران با همراهی دادستان مرکز استان، معاونین و رئیس دادگستری و دادستان بهشهر در بازدید سه ساعته از بندر امیرآباد بر تعیین تکلیف وممانعت از انباشت برخی کالای وارداتی دپو شده مورد نیاز مردم و بازار تاکید کرد.

حجت اسلام والمسلمین محمد صادق اکبری از همه مدیرانی که در این زمینه مسوولیت دارند، خواست تا نظارت بیشتری بر وضعیت کالاهای انباشت شده داشته و هر چه سریعتر به ترخیص کالاهای دپو شده در انبار بنادر و گمرکات استان مازندران اقدام کنند.

وی همچنین در بخش دیگری در بازدید میدانی از یک واحد تولیدی در حال ساخت مستقر در بندر امیرآباد با مدیر عامل این واحد گفت و گو و بر حمایت دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: کمک به واحدهای در حال ساخت می‌تواند به اشتغال جوانان و رونق اقتصادی استان و منطقه کمک شایانی داشته باشد و بر این اساس دستگاه قضایی در راستای حمایت از این واحد و دیگر واحدهای تولیدی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مقام عالی قضایی مازندران گفت : مقرر شد مشکلات واحدهایی که مشکل حقوقی و قضایی ،مالی و بانکی دارند احصا و در اسرع وقت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسوولان ذیربط مطرح و نسبت به حل آن تصمیماتی اتخاذ شود.

بندر امیرآباد در کنار آنکه یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون: گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLGFH

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43504

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.