چین، صدرنشین کشتی‌سازی در جهان شد

در سال ۲۰۲۲ میلادی یارد‌های چینی ۴۹ درصد از سفارشات جهانی جدید ساخت کشتی‌های سبز دوگانه سوز را به نام خود ثبت کردند و این امر چین را در بین یاردهای کشتی‌سازی جهانی در رتبه اول قرار داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری ترابران، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن ملی صنعت کشتی‌سازی چین (CANSI) در سال ۲۰۲۲ میلادی یارد‌های چینی ۴۹ درصد از سفارشات جهانی جدید ساخت کشتی‌های سبز دوگانه سوز را به نام خود ثبت کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است حجم سفارشات جدید دریافتی برای ساخت کشتی در یارد‌های چینی طی سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۴۵.۵۲ میلیون dwt بود که این کشور را در بین یارد‌های کشتی‌سازی جهانی در رتبه اول قرار داد.

بر اساس این گزارش، ۴۳ کشتی جدید در حال ساخت از سوخت متانول و گاز LNG استفاده خواهند کرد. از سوی دیگر سهم بازار جهانی سفارش کشتی‌های سبز در یارد‌های چینی از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۵۱ درصد در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت.

«Xue Guoliang» معاون بخش فنی کارخانه کشتی‌سازی DACKS وابسته به شرکت کشتیرانی کاسکو گفت: «مشتریان بیشتری خواهان سوخت متانول هستند که این کارخانه در سال ۲۰۲۲ میلادی سفارش پنج کشتی فوق بزرگ کانتینری را با سوخت متانول به نام خود ثبت کردند که سوخت بعدی آن‌ها LNG به عنوان محبوب‌ترین سوخت جایگزین است.»

 «لین چینگ» معاون مدیر‌کل کشتی‌سازی CSSC Jiangnan در این ارتباط افزود: «۹۰ درصد سفارشات دریافتی در سال ۲۰۲۲ میلادی کشتی‌های دارای سوخت سبز هستند.»

«لی یان کینگ» مدیر‌کل کارخانه کشتی‌سازی CANSI هم درباره این موضوع بیان داشت: «سازمان بین‌المللی دریانوردی، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را در صنعت دریایی ترویج می‌کند؛ به همین جهت باید از انرژی‌های جایگزین برای دستیابی به اهداف IMO استفاده کنیم که در این زمینه برای کشتی‌های جدید از سوخت سبز استفاده خواهیم کرد که اکثر آن‌ها دوگانه سوز ساخته می‌شوند.»

 

بازنشر: سی نیوز

منبع:https://tarabaran.com/?p=27744

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43114

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.