جذب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر کشور

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان از صنایع پیشرو در جذب سرمایه گذاری است، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری انجام شده و در دست اقدام از سوی بخش غیردولتی در بنادر کشور است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی در حاشیه بازدید از بندر انزلی اظهار داشت: این سرمایه گذاری در قالب ۳۵۳ فقره قرارداد در زمینه‌های متعدد از جمله ترمینال های مکانیزه کالا و کانتینر، فضای انبارش انواع کالا (روغن خوراکی، انواع فرآورده های نفتی و کالاهای اساسی) و کانتینر و همچنین فعالیت های ارزش افزوده و تولیدی از سوی بخش غیردولتی در کلیه بنادر صورت گرفته است.

وی افزود سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد نوین و سیاستگذاری جدید در صدد است فضای شفاف و برابر و رقابتی را ایجاد نماید. در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا در زمینه جذب سرمایه گذاری و همچنین کنترل و نظارت بر پروژه های سرمایه گذاری مشابه طرح های تخصصی با بخش غیردولتی در ادوار ساخت و ساز و بهره برداری همکاری و همراهی بیش از پیش داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق درخصوص پروژه های سرمایه گذاری در بنادر تجاری و گردشگری مجتمع بندری انزلی و چمخاله ضمن ابراز خورسندی از اقدامات همراستا و مکمل در این زمینه، گفت: در راستای وظایفی که دولت به عهده وزارت خانه‌ها گذاشته و همدلی و وحدت موجود در بخش های مختلف فازهای توسعه‌ای در این زمینه برنامه ریزی شده و همکاری‌های مناسبی بین دستگاه‌ها در حال شکل گیری است.

به گفته یداللهی، بندرانزلی به لحاظ فضای عملیاتی و توسعه حمل و نقل دریایی و بندری از بنادر پیشرو در کشور است و طی سال‌های اخیر در راستای هم‌افزایی با نهادها مرتبط با فضای گردشگری، سرمایه گذاری قابل توجهی در بنادر استان گیلان شکل گرفت که تلاش می شود از فضاهای موجود برای ارتقای این بنادر به صورت بهینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه با شرکت متقاضی سرمایه‌گذار، پیرو چندین فراخوان عمومی و اعلان انجام شده در خصوص توسعه فضای گردشگری دریایی، گام های نهایی در دست اجراست، ابراز امیدواری کرد طی ماه‌های آتی بتوانیم قرارداد گردشگری با نگاه اقتصاد دریا محور را شکل دهیم.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی؛ تاکید کرد: مجتمع بندری انزلی متناسب با تغییرات استراتژیک و تغییر رویکرد و ایجاد زیرساخت‌هایی برای سرمایه گذاری بلند مدت، اشاره کرد طی دهه اخیر شاهد احداث زیرساخت ها و روساخت های تخصصی نگهداری کالا از جمله سیلوهای مناسب توسط بخش خصوصی برای نگهداشت غلات در بندرانزلی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سایر بنادر شمالی نیز اقدام مشابه محقق شده لیکن در این مسیر، باید طراحی ریسک هم صورت پذیرد تا در صورت تغییر رفتار بازار و تقاضا در منطقه، بتوان استفاده بهینه‌ای از دیگر فضاها همچون انبارهای حاصل شود.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61484

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43109

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.