رزمایش مشترک نیروهای دریایی پاکستان و ترکیه در دریای عرب

 کشتی نیروی دریایی ترکیه با هدف آنچه مشارکت برای حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان شده، در رزمایش مشترک با نیروی دریایی پاکستان، در آب‌های شمالی دریای عرب شرکت کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مناسبات اسلام‌آباد و آنکارا در حوزه‌های دفاعی از جمله دریایی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

نخست وزیر پاکستان اوایل آذرماه امسال با هدف سفر رسمی به ترکیه انجام داد که در جریان آن تقویت مناسبات دفاعی و اقتصادی دو کشور بررسی شد. همچنین سومین ناوچه جدید جنگی ساخت ترکیه برای نیروی دریایی پاکستان با حضور سران ۲ کشور رونمایی شد.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: کادر کشتی نیروی دریایی ترکیه در بازدید چند روزه از سواحل پاکستان، در رزمایش دریایی مشترک موسوم به “تورگوتراس-۷” با نیروی دریایی کشور میزبان شرکت کرد.

هدف از این رزمایش دریایی مشترک شامل بخش‌های دریانوردی و جنگی، تقویت همکای‌های دریایی – دفاعی میان دو کشور و تلاش برای اطمینان از فضای امن و سازگار در دریا نیز حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای اعلام شده است.

اعضای نیروی دریایی ترکیه با مقامات ارشد نیروی دریایی پاکستان دیدار و طرفین راه‌های گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی فیما بین را در جریان برگزاری این رزمایش بررسی کردند.

پاکستان روابط نزدیکی با ترکیه دارد و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و همچنین دریایی همواره مورد توجه دو طرف قرار دارد.

اسلام‌آباد و آنکارا مواضعی همسو در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.