ورود اولین شناور رو-رو به بندر انزلی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه تقویت و توسعه ترانزیت بنادر شمالی از طریق شناورهای رو-رو در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد از ورود و فعالیت اولین شناور رو-رو در بندر انزلی طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی با اشاره به سیاست گذاری دولت مبنی بر فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور با توجه به ظرفیت های حمل و نقل دریایی کشور از آستارا تا امیرآباد، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و مشارکت یکی از فعالان بخش خصوصی در حوزه ترانزیت موفق شدیم شاهد ورود اولین شناور رو-رو به بندر انزلی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

وی ادامه داد: این شناور در اسکله شماره ۱۰ بندر انزلی پهلو گرفته و ۱۳۰ دستگاه خودرو از طریق این شناور از روسیه به بندر انزلی منتقل شد که از مسیر جاده‌ای به ارمنستان خواهند رفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه از حدود ۲ ماه قبل نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه خودرو به دلیل نبود شناور در بندر معطل شده بود، عنوان کرد: این خودروها از امارات به بندر لنگه آمدند و پس از آن از طریق جاده به انزلی منتقل شدند و به مقاصد مورد نظر منتقل خواهند شد.

به گفته یونسی؛ شناور رو-روی مورد نظر قرار است حداقل طی مدت زمانی ۶ ماه به بندر انزلی تردد کند.

وی ادامه داد: این شناور می تواند سقف ۲۷۰ دستگاه خودرو را جابجا و به عنوان یک شناور باری به توسعه ترانزیت بنادر شمالی کشور، کمک کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شناورهایی که تا کنون در بنادر شمالی تردد می کردند به دلیل اینکه رو-رو نبودند نهایتا تا سقف ۵۰ دستگاه خودرو را روی بار ترانزیتی خود می توانستند منتقل کنند، بیان کرد: شناور رو-رو فعلی اما قابلیت جابجایی ۲۷۰ دستگاه خودرو را دارد و در تلاش هستیم با ایجاد بار ترافیکی و ترانزیتی از طریق فعالان اقصادی استقبال از جابجایی بار از طریق شناورهای رو-رو را ارتقا بخشیم و برای صاحبان کشتی، جذابیت اقتصادی ایجاد کنیم.

یونسی با اشاره به اینکه شناور مربوطه می تواند در ۳ طبقه ۲۷۰ دستگاه خودرو را جابجا کند، اظهار داشت: تردد شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور به تقویت و توسعه ترانزیت در این بنادر کمک خواهد کرد و موجب ارتقای وضعیت حمل و نقل دریایی ایرانی می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.