نگاه بلندمدت سازمان بنادر نسبت به ایجاد بنادر گردشگری و چندمنظوره

رئیس فراکسیون اقتصاد و توسعه دریا محور مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به ایجاد بنادر کوچک، تجاری و گردشگری و بنادر چندمنظوره در هرمزگان نگاه ویژه و بلندمدت دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، منصور آرامی در حاشیه بازدید مجمع نمایندگان استان از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی اظهار داشت: در راستای ارتقاء ظرفیت‌های بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کارهای شایسته و امیدوارکننده‌ای شروع و درحال انجام است که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم هم در حوزه حجم صادرات و همچنین در بخش کانتینری با توجه به اینکه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود، شرایط مناسب‌تری را فراهم کنیم، عملیات فاز چهارم این بندر شهید رجایی نیز باید شروع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وجود بنادر به عنوان یک مجموعه توسعه‌ای نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند، لذا با الحاق پروژه موسوم به ۲۴۰۰ هکتاری به بندر شهید رجایی آینده این بندر نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

آرامی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از پیگیری امور از سوی نمایندگان استان در جهت تسریع تا حصول نتیجه مطلوب تاکید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تکمیل بندر نخل ناخدا با رویکرد ایجاد یک بندر گردشگری در شرق بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به ایجاد بنادر کوچک، تجاری و گردشگری و بنادر چندمنظوره در استان هرمزگان نگاه ویژه و بلندمدت دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس خاطرنشان کرد: عملیات احداث فاز دوم و فاز تکمیلی این بندر شروع شده و پیمانکار آن نیز مشخص است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی یک مجموعه گردشگری مطلوبی در شرق بندرعباس داشته باشیم.

گفتنی است؛ منصور آرامی، احمد مرادی، محمد آشوری و حسین رئیسی نمایندگان مردم استان هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی از نزدیک روند پروژه‌های درحال ساخت را بررسی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.