عملکرد تناژی و کانتینری بنادر تجاری شمالی ایران در هشت ماه سال ۱۴۰۱

آمار‌های مندرج در سایت سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که عملکرد تناژی بنادر تجاری شمالی ایران از فروردین تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، با وجود این کاهش کلی، بندر منطقه آزاد کاسپین شاهد رشد ۶۵ درصدی در تناژ عملیات خود طی این مدت بوده است.

 در همین حال مجموع عملکرد کانتینری بنادر شمال ایران نیز در طی هشت ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته که بیشترین رشد در بندر انزلی و بندر منطقه آزاد کاسپین قابل مشاهده است‌.

 علت کاهش تناژ عملکرد بنادر شمالی ایران، به فقدان کشتی کافی برای حمل محمولات تجاری انباشته شده در بنادر مذکور نسبت داده شده است.

 دلیل فقدان کشتی در دسترس برای بارگیری محمولات صادراتی و ترانزیتی و همچنین خودرو از بنادر تجاری شمالی ایران را عمدتاً می‌توان به مشکلات تردد کشتیها در کانال ولگا به علت کاهش عمق ایمن و معطلی گسترده کشتیهای باری ایرانی در لنگرگاه بندر آستاراخانِ روسیه و همچنین سیاستهای منفعت طلبانه خطوط کشتیرانی فعال در محدوده دریای خزر برای کسب سود بیشتر از شرایط موجود مرتبط دانست.

 مقامات کشتیرانی دریای خزر اخیراً اعلام داشته‌اند که به منظور غلبه بر چالش ظرفیت حمل در دریای خزر، تعداد ۸ فروند کشتی را از طریق خرید و سفارش ساخت به ناوگان خود می افزایند‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.