حلقه مفقود کریدور شمال- جنوب با عزم دولت؛ شتابان در مدار تکمیل

اسدالله عباسی اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه و رونق اقتصادی کشور برای دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است و باید با مدیریت جهادی از تمام توان برای اتمام این مهم بهره مند شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری بهنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود بصورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه و در چگونگی عملیات اجرایی و تسریع روند آن به خوبی نظارت شود.

عباسی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی و تامین مصالح با جدیت دنبال شود و تلاش مدیران و مجریان، متمرکز بر تسریع در روند اجرایی پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین باشد.

وی گفت: تکمیل راه آهن در گیلان اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی است.

استاندار گیلان با اشاره به نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسریع عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت آستارا در دیدار رئیس جمهور روسیه افزود: فرمایشات اندیشمندانه و دقیق معظم له حجت را بر مسئولان تمام کرد و باید در سریعترین زمان ممکن این ابرپروژه که باعث اتصال گیلان به کشورهای اوراسیا و قفقاز می‌شود به بهره‌برداری برسد.

اسدالله عباسی با تشریح مزیت های متعدد و ظرفیت‌های گیلان در بخش های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا و نیز وجود موهبت های فراوان الهی اظهار داشت: گیلان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است و باید با تعامل صحیح با کشورهای همسایه شاهد پیشرفت بیشتر استان و کشور باشیم.

وی بیان داشت: گیلان ضمن اثرگذاری ویژه در داخل کشور، نقش موثری در توسعه تجارت بین الملل ایران اسلامی در حوزه کشورهای اوراسیا دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در بخش‌های مختلف ریلی و دریایی گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان از جمله در حوزه دریایی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور ضرورت دارد.

اسدالله عباسی اضافه کرد: می توانیم تبادل سالانه حدود ۱۰ میلیون تن کالا از ظرفیت های مجتمع بندری انزلی را به ۱۴ میلیون تن برسانیم ضمن اینکه در بندرکاسپین هم می توان بارگیری را افزایش داد.

استاندار گیلان تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام را اولویت برنامه های استان دانست و گفت: راه‌آهن رشت-آستارا از طریق تهاتر نفتی اجرا می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.