رسوب برداری خلیج گرگان از ۵۴۰ هزار مترمکعب عبور کرد

 مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: میزان برداشت رسوبات در پروژه لایروبی کانال آشور خلیج گرگان از مرز ۵۴۰ هزار مترمکعب عبور کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، نوراله عباسی اظهارکرد: پروژه لایروبی کانال‌های آشور خلیج گرگان تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از پیش بینی برداشت یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب رسوب تاکنون لایروبی، ۵۴۰ هزار مترمکعب آن محقق شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: مجموع پیشرفت دایک های چهارگانه بیش از ۷۸ درصد بوده و احداث دایک شماره چهار در سواحل بندرترکمن به اتمام رسیده است.

وی افزود: دایک (دیوار ساحلی برای جلوگیری از پیشروی آب) شماره یک و دو در محدوده نیزاری شمال جزیره آشوراده، دایک شماره سه در منتهی‌الیه سرزمینی این جزیره و دایک شماره چهار در محدوده شمالی اسکله بندرترکمن با مساحت مجموع ۱۴۵ هکتار در حال تکمیل است.

عباسی گفت: در حال حاضر ۱۰ بیل مکانیکی، ۱۶ کامیون، سه دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر، دو دستگاه لایروب (کاترساکشن و دو زیست) و یک دستگاه پمپ درگ فلو در منطقه حضور دارند.

گفتنی است خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر واقع شده و از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.