آغاز ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی

ساخت ۲ فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی به منظور خدمات رسانی به کشتی‌های ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با امضای قرارداد بین دو شرکت ایرانی بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، در راستای سیاست‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی، ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی با سرمایه‌گذاری ۲۱۴ میلیارد تومانی (معادل حدود هفت میلیون یورو) بطور رسمی آغاز شد.

این دو فروند کشتی تانکر قرار است ظرف ۱۸ تا ۲۰ ماه آینده به منظور خدمات‌رسانی به کشتی‌های ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند و در پروژه ساخت آن، ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت کشتی‌سازی اروندان مشغول به کار خواهند شد.

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مذاکرات ساخت دو فروند شناور چندمنظوره ۸۰۰ تنی با شرکت اروندان، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و اکنون با الحاق این شرکت به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد تحقق این مذاکرات هستیم، گفت: قیمت‌های در نظر گرفته شده برای ساخت این شناورها کاملا منطبق با استانداردهای جهانی و بر اساس نرخ‌های ارایه شده در بازارهای بین‌المللی مورد توافق واقع شده و امید است بتوان با این نرخ‌ها ساخت آن‌ها را در موعد تعیین شده، به سرانجام رساند.

«عبدالرضا محبی» افزود: بر اساس قراردادی که عصر امروز میان شرکت کشتی‌سازی اروندان و شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم (خدوم) به امضا رسید، قرار است دو فروند شناور ۸۰۰ تنی به منظور حمل دیزل، آب مصرفی و مایحتاج مورد نیاز کشتی‌ها و سایر کالاهای خدماتی به ناوگان ساخته شود که با توجه به اینکه قرار است این کشتی‌ها، سوخت حمل نمایند باید تمام قوانین و مقررات کشتی‌های تانکر را دارا بوده و پیچیدگی‌های فنی لازم را در ساخت رعایت نمایند.

وی با بیان اینکه مؤسسه رده بندی آسیا، استانداردهای ساخت این کشتی‌ها را کنترل خواهد کرد، اظهار داشت: ساخت این کشتی‌ها بر اساس نیاز ناوگان صورت خواهد پذیرفت و یک کار درون‌گروهی به منظور استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان داخلی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، ضمن اینکه اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در محل استقرار شرکت اروندان نیز مدنظر هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بعد از ۱۵ سال این اولین باری است که شرکت کشتی‌سازی اروندان قرارداد ساخت چنین کشتی‌هایی را منعقد کرده و بر این اساس این امیدواری وجود دارد که ساخت آن‌ها باعث رونق منطقه و محرومیت زدایی از یک سو و انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت تولید داخلی از سوی دیگر گردد.

محبی تاکید کرد: تمام هم و غم ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اجرای چنین پروژه‌ای آن است که استانداردهای ملی و بین المللی را به صورت دقیق رعایت کرده و در عین حال، بودجه‌های تخصیصی را به دقت کنترل نماید. وی از آغاز تجهیز شیپ یاردهای مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: همزمان با تهیه نقشه‌های اجرایی، تجهیز سایت ساخت کشتی‌ها نیز صورت خواهد گرفت؛ اما به هر حال کار عملی تخصصی و بی نظیری در کشور رخ خواهد داد و امید است بتوان با اجرای دقیق آن، سایر پروژه‌ها را نیز در شرکت کشتی‌سازی اروندان آغاز نماییم.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان نیز در این مراسم با بیان اینکه امضای این قرارداد تحول بزرگ و بی نظیری برای اروندان است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن کشتی سازی اروندان در منطقه محروم، اجرای این دو پروژه می‌تواند به منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین جامه عمل بپوشاند.

جعفر اثنی عشری افزود: زیرساخت‌های اجرای به موقع این پروژه در حال تامین است و تلاش داریم تا به اعتماد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه پاسخ مثبت دهیم.

 قرارداد ساخت این دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره، با حضور «محمدرضا مدرس خیابانی» نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و نیز معاونان «مالی و سرمایه‌گذاری» و «توسعه ناوگان» گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز(شنبه) میان دو شرکت کشتی سازی اروندان و خدمات دریایی و مهندسی قشم(خدوم) به امضا رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.