حمل کالای ترانزیتی از بندر امام خمینی(ره) به کشورهای قفقاز کم هزینه تر است

 مدیرکل بنادر خوزستان گفت: بندر امام خمینی از قابلیت‌ ترانزیتی و ترانشیپی به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار است که این موضوع به کاهش هزینه‌های صاحبان کالا منجر می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز آقایی شامگاه در نشست هم اندیشی با مشاور معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: بنادر استان خوزستان می‌توانند در تحقق بخشی از سیاست‌ها و چشم اندازهای پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با انجام سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقای زیرساخت‌های بندری و انجام طرح‌های توسعه‌ای است.

آقایی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان خوزستان از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، افزود: از سوی دیگر، این بندر به جاده‌های ترانزیتی نیز دسترسی مطلوبی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پروژه‌های اولویت دار مهم این اداره کل در استان خوزستان گفت: توسعه پایانه کانتینری، بهره برداری از پایانه مکانیزه مواد معدنی، پایانه شماره یک غلات، تکمیل و بهره برداری از انبارهای چندمنظوره کالا در اراضی پشتیبانی، ایجاد مجتمع خدمات فنی، احداث نیروگاه و پروژه آب شیرین کن از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.