بیش از ۴۱۳ هزار تن کالا از بوشهر به قطر صادر شد

 ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته ، ۴۱۳ هزار و ۵۲۸ تن کالا از گمرکات این استان به کشور قطر صادر شده است.

به گزارش سی نیوز  به نقل از ایرنا علی سلیمانی  افزود: در این مدت ۱۶۰ قلم کالا به ارزش ۶۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۳۱۴ دلار از گمرک‌های استان بوشهر به قطر صادر شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین صادرات از استان بوشهر به مقصد کشور قطر به ترتیب از گمرک ویژه اقتصادی بوشهر شماره یک با بیش از ۲۵۲ هزار تن، بندر دیر با بیش از ۱۳۳ هزار تن، کنگان بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن و گناوه بیش از ۸ هزار تن بوده است.

سلیمانی گفت: محصولات کشاورزی و صنایع غذایی یکی از گروه‌هایی است که با ۱۳۲ هزار و ۸۱۰ تن و ارزش بیش از ۴۴ میلیون و ۵۴۱ هزار دلار بیشترین صادرات را از گمرک های بوشهر به مقصد قطر داشته و ۷۳ درصد از ارزش کل صادرات بوشهر به این کشور را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۷۴ هزار و ۴۳۲ تن مواد و صنایع معدنی با ارزش بیش از ۱۵ میلیون دلار نیز از این استان به قطر صادر شده که ۲۵ درصد از ارزش کل صادرات بوشهر به این کشور است.

سلیمانی افزود: ۲ درصد باقی مانده نیز مربوط به گروه کالایی صنعت است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: سیمان و کلینگر، هندوانه و خربزه، گوجه فرنگی، انواع سبزیجات تازه، انواع کلم، انواع سنگ ساختمانی، شیشه ساختمانی، کاهو و میگوی دریایی و پرورشی امسال بیشترین صادرات را از گمرکات بوشهر به قطر داشه اند.

وی یادآورشد: از اوایل سال ۹۶ و به علت مشکلات پیش آمده در روابط کشور قطر با سایر کشورهای عربی و نزدیکی بنادر استان بوشهر با بنادر این کشور، صادرات مواد غذایی از این استان به قطر رشد چشمگری داشته است.

سلیمانی ادامه داد: ارزش کالاهای صادر شده دیر در آبان ماه (یکماهه منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲) به کشور قطر پنج میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۵۳ دلار است .

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گمرکی بندر دیر در یکسال اخیر، بیان کرد: نصب دستگاه ایکس ری و استقرار ۲ قلاده سگ مواد یاب در رونق صادرات بویژه حفظ کیفیت محصولات کشاورزی بسیار موثر است.

سلیمانی ادامه داد: بررسی کالاها در مبدا افزایش امنیت صادرات و افزایش تقاضا از سوی طرف قطری را به دنبال دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.