۷۰۰ خودرو سواری ترانزیتی در بندر انزلی دپو شده‌ است

مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: حدود ۷۰۰ خودروی سواری ترانزیتی از امارات که باید به بندر اکتائو قزاقزستان حمل شود به دلیل نبود کشتی برای حمل این کالا در مجتمع بندری انزلی دپو شده است.

حسین یونسی در حاشیه بازدید مدیر توسعه حمل و نقل و تجارت کشور قزاقزستان و معاون سفیر و نماینده شرکت راه آهن این کشور در ایران به خبرنگار ایرنا گفت: ایران بیشترین ارتباط تجاری را با کشورهای روسیه و قزاقزستان دارد اما در مراودات تجاری با بندر اکتائو قزاقزستان به دلیل یه سر بودن بار کشتی‌ها، صاحبان کشتی‌های ایرانی تمایلی به تردد در این مسیر ندارند.

وی عنوان کرد: بدین منظور در پیگیری که داشتیم هیات بازدید کننده از این مجتمع بندری برای ارسال کشتی جهت حمل این محموله قول مساعد داد.

وی ادامه داد: توسعه تجارت ۲ کشور در گرو فعال شدن کریدور شمال – جنوب است و این هیات در بازدید از امکانات و تجهیزات مجتمع بندری انزلی از امکانات این بندر ابراز رضایت کردند.

وی مشکل دیگر بندر اکتائو قزاقزستان را نبود عمق لازم برای تردد کشتی‌ها دانست و گفت: کشتی‌ها در این بندر نمی‌توانند با تمام ظرفیت بارگیری کنند و پایین آمدن تراز آب دریای خزر بر تمام بنادر حاشیه ای این دریا تاثیر گذاشته است.

مدیر توسعه حمل و نقل و تجارت قزاقزستان نیز در این بازدید به سفر معاون ریس جمهور این کشور به ایران اشاره کرد و گفت :کشورهای ایران و قزاقزستان توافقاتی را برای افزایش همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل کالا داشته‌اند و در این راستا بازدیدهایی از بندرعباس بعمل آمده و بزودی از چابهار نیز بازدید می کنیم.

دورین بریکتوف عنوان کرد: اطلاعات مفصلی از بنادر ایران دریافت کردیم که در بازگشت در اختیار مقامات کشورمان قرار داده تا تصمیمات ارزنده ای را در راستای توسعه روابط و مناسبات ۲ کشور اتخاذ کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.