تقویت اقتصاد دریامحور، برنامه جدی دولت است

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در بحث افزایش روابط تجاری با کشورهای همسایه، گفت: در همین راستا تقویت اقتصاد دریامحور با جدیت در دستور کار است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی‌اکبر صفایی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت به مباحث حوزه دریایی و بندری در راستای اقتصاد دریامحور برای این است که ظرفیت‌های مناسب در حوزه دریایی در راستای تجارت خارجی و ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم شود و این، در ابعاد بین‌المللی بوده و با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: طرح‌هایی هم که در دست اجراست که می‌تواند اقتصاد محلی، اقتصاد شهرهای ساحلی و حتی اقتصاد استان‌های پسکرانه استان‌های ساحلی را تامین کند و برای بنادر کوچک تا دهه فجر امسال خبرهایی خوبی خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استقرار نیروهای کارآمد و متخصص در بنادر شرق استان هرمزگان نیز گفت: ظرفیت‌های جدیدی که در دولت سیزدهم در حوزه دریا و بندری ایجاد می‌شود، تحولات بزرگی ایجاد خواهد کرد.
صفایی با بیان اینکه در حوزه بنادر مسافری نیز پروژه‌هایی شروع شده و ۹ فروند اسکله‌ جدید در بنادر مسافری ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر این آمادگی دارد که با دستور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیروهای متخصص بومی در صنعت حمل و نقل دریایی جذب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.