تاکید معاون رئیس جمهور بر لزوم پیشرفت هرمزگان با محوریت نخبگان بومی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای نخبه بومی در مشاغل تخصصی گفت: اقتصاد هرمزگان برای پیشرفت باید با محوریت مردم منطقه تقویت شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، میثم لطیفی در کارگروه بررسی ظرفیت‌های بنادر هرمزگان در تامین نیروی متخصص و بومی اظهار داشت: باید از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه بومی در مشاغل اقتصادیِ هرمزگان استفاده و اقتصاد این منطقه را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم هرمزگان باید در اقتصاد منطقه خود سهم داشته باشند، تصریح کرد: قطعاً با پیگیری و کار و تلاش، این مهم محقق خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به لزوم ارتباط بنادر استان‌ها و دانشگاه‌ها با رویکرد همفکری در طراحی و تدوین طرح‌هایی دانش‌بنیان و کاملا علمی با افق ۱۰ و ۲۰ ساله گفت: باید پیگیری شود تا دانشگاه‌ها در حوزه‌های دریانوردی و شیلات همکاری مثبت و سازنده‌ داشته باشند.

لطیفی گفت: در حوزه دریا و دریانوردی و مدیریت یکپارچه دریا، کرانه و پسکرانه نیاز به تحول داریم، لذا در راستای بهره‌وری بهتر از دریا و بندر باید به سمت مردمی سازی مدیریت دریا پیش برویم.

وی با بیان اینکه به تاثیر نخبگان در عرصه‌های مختلف اعتقاد داریم، بر حمایت از جوانان و نخبگان این استان تاکید کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم دعای مردم پشت سرمان باشد باید به دنبال استعدادشناسی و استفاده‌ از ظرفیت جوانان بومی باشیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: حتما به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود تا بتوانیم روند پیشرفت را به طور علمی و دانش‌بنیان طی کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور روز پنجشنبه از بنادر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور، بندر شهید باهنر، بندر چندمنظوره خمیر و بندر شهید رجایی به عنوان دروازه‌ اقتصادی ایران بازدید و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بنادر از نزدیک آشنا شد.‌

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.