هواشناسی قشم وضعیت جوی و دریایی هرمزگان را پایدار اعلام کرد

رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با تضعیف زبانه های سامانه پر فشار امروز (چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱) در کنار کاهش سرعت باد وضعیت آرام و پایدار جوی و دریایی در غالب مناطق استان هرمزگان خواهیم داشت.

به گزارش سی نیوز  به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری آسمان هرمزگان صاف در برخی نقاط غربی استان (از جمله جزایر غربی) با توجه به تاثیر ضعیفی از گذر موجی ناپایدار، در ساعت های رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: دریا در محدوده جزایر غربی استان کمی مواج پیش بینی می شود اما در سایر مناطق شرایط رفت و آمد دریایی مساعد خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان هفته جاری وضعیت جوی و دریایی پایداری در استان هرمزگان خواهیم داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از لحاظ دمایی با توجه به کاهش محسوس دمای کمینه در مقایسه با روز گذشته، همچنان در برخی نقاط کاهش نسبی یک تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار خواهد بود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۷۴ درصد و شهر قشم را ۳۰ و ۷۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.