در اقتصاد دریا محور عقب هستیم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: علی‌رغم توصیه‌های مکرری که مقام معظم رهبری داشتند در اقتصاد دریا محور عقب هستیم، در این حوزه در سواحل جنوبی و سواحل دریایی خزر با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با همراهی رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و حضور نبوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید به عمل آوردند.

احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس در حاشیه این بازدید اظهار کرد: یکی از امیدواری‌های ما این است که صنایع دریایی و کشتی‌سازی رونق بیشتری پیدا کند، در حال حاضر جمهوری اسلامی در حوزه نفتکش جزو ۱۰ کشور و در کشتیرانی جزو ۲۰ کشور اول دنیا بوده و در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس حدود سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است از این رو بایستی به مانند بنگاه‌های پیشرفته دنیا بازگشت سرمایه هم متناسب با سرمایه‌گذاری انجام شده محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی‌رغم توصیه‌های مکرری که مقام معظم رهبری داشتند در اقتصاد دریا محور عقب هستیم، در این حوزه در سواحل جنوبی و سواحل دریایی خزر با مشکلاتی روبرو هستیم.

دنیامالی تصریح‌کرد: کمیسیون عمران مجلس در نظر دارد برای برنامه هفتم توسعه از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران استفاده کند و برای این مهم بازدیدهایی از مراکز و صنایع مهم انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.