جزییات ساخت بزرگترین بندر تجاری کشور در خوزستان و سواحل مکران

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد یک بندر بزرگ تجاری در استان خوزستان و نیز بزرگترین بندر تجاری کشور در سواحل مکران را تشریح کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد بنادر جدید در خوزستان و سواحل مکران، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل دریایی است، بنابراین در این زمینه توسعه بنادر موجود و ایجاد بنادر جدید در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که یکی از مهم ترین آن‌ها، ساخت بزرگترین بندر تجاری کشور در سواحل مکران و در محدوده کوه مبارک شهرستان جاسک است.

وی ادامه داد: این بندر در ۳ فاز و با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تن ایجاد خواهد شد و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی با تشکیل یک کارگروه داخلی متشکل از مدیران و کارشناسان خبره، موضوع را به عنوان یک پروژه ملی در دستور کار خود قرار داده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این رابطه ضمن بررسی و انجام اقدامات حقوقی در خصوص نحوه تملک اراضی و انجام بازدیدهای میدانی با مدنظر قراردادن موقعیت کوه مبارک به عنوان «پیشران توسعه صادرات و تقویت حلقه ترانزیت و سوخت رسانی به کشتی های تجاری»، افزایش سهم کشور از بازار بانکرینک شاهد توسعه فضای کسب و کار در مقایسه با کشورهای رقیب خواهیم بود.

به گفته اسلامی، در عین حال ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه نفت و گاز در این منطقه می تواند علاوه بر اشتغال، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع ارزش افزوده ای و تبدیلی از محل تولید و فروش مشتقات نفتی به عنوان یک مزیت بالقوه منطقه، مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت و مساحت خوبی که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دارد، عنوان کرد: به دنبال ایجاد بندری بزرگ در شمال خلیج فارس در استان خوزستان هستیم که در این راستا نیز مقرر شده تا مطالعات ابتدایی آن با هدف افزایش مبادلات بازرگانی به ویژه در بخش حمل و نقل کانتینری انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.