مانور بزرگ جست‌وجو و نجات دریایی در بوشهر برگزار می‌شود

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور جست و جو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با رویکرد فرود اضطراری هواپیما بر روی دریا در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت خسروی در نشست هماهنگی دستگاه‌های مشارکت کننده در مانور اظهار داشت: بر اساس سناریو مانور با سقوط یک فروند هواپیمای مسافری بر روی دریا عملیات جست و جو و نجات دریایی برای نجات سرنشینان هواپیما آغاز خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور افزایش سطح آمادگی برای تردد شناورها و همچنین آمادگی برای مقابله با حوادث مشابه در جریان حمل هوایی و دریایی مسافران است.

خسروی ادامه داد: در راستای اهمیت به محیط زیست دریایی بخشی از سناریو مانور نیز پاک‌سازی آلایندگی ناشی از برگزاری مانور خواهد بود.

وی یادآور شد: در برگزاری مانور جست و جو و نجات دریایی مقیاس بزرگ در بندر بوشهر علاوه بر اداره کل بنادر و دریانوردی دستگاه‌هایی همچون منطقه دوم دریایی سپاه، اداره کل فرودگاه‌ها، هلال احمر، دریابانی و هواشناسی استان بوشهر مشارکت دارند.

خسروی ادامه داد: برگزار چنین مانورهایی فرصت مطلوبی است تا با افزایش توان نیروهای مرتبط با حوادث دریایی، در شرایط موردنیاز از ظرفیت آنها بخوبی استفاده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.