صادرات ۱۳.۵ میلیارد دلار کالا از بنادر استان بوشهر

مدیرکل صمت استان بوشهر از افزایش محموله‌های صادراتی از بنادر استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۱۳.۵ میلیارد دلار کالا با احتساب میعانات گازی از بنادر استان بوشهر صادر شده است.


به گزارش سی نیوز به نقل از قدس آنلاین، مهدی صفوی در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در استان، اظهار داشت: توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌های مناطق در دستور کار قرار گرفت و جواز تأسیس واحدهای تولیدی صنعتی افزایش یافته است.

وی به صادرات محموله‌ها و کالاها پرداخت و تصریح کرد: در یک سال گذشته محموله‌های صادراتی از بنادر و گمرکات استان بوشهر نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافته است.

مدیرکل صمت استان بوشهر صادرات یک سال گذشته را ۱۳.۵ میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: ارزش صادرات کالا با احتساب میعانات از استان بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مهرماه سال جاری ۱۳.۵ میلیارد دلار ثبت شده است.

صفوی یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم را توسعه تجارت دانست و گفت: علاوه بر افزایش صادرات، در یک سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار واردات کالا از بنادر استان بوشهر ثبت شده است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت تجاری در استان بوشهر، عنوان کرد: در بازه زمانی مذکور در مجموع تعداد ۴۸۴ فقره کارت بازرگانی جدید صادر و ۹۰۷ فقره تمدید کارت برای انجام فعالیت‌های تجاری صورت گرفته است.
مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به موقعیت این استان در همسایگی با کشورهای حوزه خلیج‌ فارس، عنوان کرد: همسایگی استان بوشهر با ۵ کشور در حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه‌ای در عرصه تجارت و بازرگانی از جمله صادرات غیرنفتی فراهم کرده است که می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته باشد.

صفوی ظرفیت بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی از ظرفیت بنادر استان در واردات کالا برای رونق تولید و اشتغال در حوزه صنعت استفاده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.