راه‌اندازی سامانه پیامکی اعلام بازرسی شناورهای مسافری در بندرشهید باهنر

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بهره‌برداری سامانه پیامکی اعلام بازرسی شناورهای مسافری در این بندر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه و با اطلاع مالک از موعد بازرسی شناور، توقیف آن به حداقل خواهد رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ «حمیدرضا محمد حسینی تختی» بااعلام این خبر افزود: در راستای توسعه عملکرد سامانه ورود و خروج شناورهای مسافری، ماژول ارسال خودکار اعلان‌های بازرسی به صورت پیام کوتاه به اطلاع صاحبان شناور، اپراتورهای برج کنترل و بازرسان می‌رسد.

وی بیان داشت: برای توسعه و ارتقای سطح امنیتی این سامانه از سرورهای ارسال پیام کوتاه سازمان بنادر و دریانوردی استفاده شده تا از هرگونه سوء استفاده، شک و ابهام در خصوص کلاهبرداری جلوگیری شود.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ با بهره‌برداری از این سامانه امکان ثبت شماره تلفن همراه گیرندگان پیام کوتاه با نظر مدیر بندر به افراد مشخص شده نیز مقدور خواهد شد.

محمد حسینی تختی، ارسال پیام مربوط به شناورهای با موعد بازرسی کمتر از ۱۰ روز را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: مشخص بودن تعداد روزهای باقی‌مانده یا گذشته از موعد بازرسی، توقیف نداشتن شناور، مدیریت و زمان‌بندی رفع نواقص را در اختیار صاحبان شناور و اشخاص ثبت شده قرار می‌دهد.

بنابراعلام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ یکهزار و ۴۵۳ فروند شناور ایرانی و خارجی طی ۶ ماهه سال‌جاری توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.