افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم در هفت ماهه امسال، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۶ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر-سفر در بنادر قشم جابجا شدند.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی اشتری با اشاره به آغاز هوای مطبوع و خنک در استان هرمزگان و رونق فعالیت‌های مسافری در بنادر جزیره قشم افزود: طی هفت ماهه امسال ترابری ۶ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر-سفر در بنادر قشم ۷۹ درصد با افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴۴ درصدی گردشگری دریایی در هفت ماهه سال جاری در مسیر قشم بیان کرد: مجموع مسافران ترابری شده در هفت ماهه سال گذشته سه میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۹۹ نفر بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اضافه کرد: طی این بازه زمانی همچنین تردد ۱۳ هزار و ۲۶۹ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این تعداد، ۴۷۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۲ هزار و ۷۹۱ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل وگوران در شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۲۵ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن‌های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خلیج فارس شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.