ترانزیت بیش از ۱۹۵ هزار تُن کالا در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان را از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال ۱۹۵ هزار ۴۹۷ تُن اعلام کرد که افزایش هفت درصدی را به دنبال داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سالاری افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه حجمی افزون بر ۸۹ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان سکاندار ترانزیت خودروی ایران ترانزیت شد.

وی گفت: طی این مدت بیش از ۸۹ هزار و ۴۶ خودرو با افزایش ۱۷ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یکهزار و ۵۲۰ فروند شناور فلزی انجام شده است.

سالاری اضافه کرد: این تعداد خودرو پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۴ هزار و ۸۴۱ سواری‌کِش و کامیون به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درِ خروج هدایت شد.

وی همچنین میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را سه میلیون و ۸۰۳ هزار و ۳۰۱ تُن شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۶۳ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۷ درصدی به صورت رویه (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.