سرعت وزش باد در غرب تنگه هرمز به ۴۰ کیلومتر در ساعت می رسد

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه از ظهر امروز (شنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۱) با افزایش سرعت باد در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز دریا نسبتا مواج خواهد شد، گفت: سرعت باد در غرب تنگه هرمز گاه تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در طول شب سبب مواج ماندن دریا خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری تاثیر سامانه بارشی به صورت پراکنده در برخی نقاط استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: آسمان استان هرمزگان قسمتی ابری همراه با افزایش ابر در برخی نقاط شرقی استان و مناطق دریایی با احتمال رگبار پراکنده باران گاهی رعد وبرق همراه خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا از ساعت های ظهر، شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: وزش باد نسبتا شدید (جنوب غربی – شمال غربی) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تا روز دوشنبه (۱۶ آبان) سبب مواج ماندن دریا خواهد شد که در این مدت وقوع بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان هرمزگان محتمل خواهد بود.

وی گفت: از نظر دمایی از روز یکشنبه در مناطق شمالی استان هرمزگان کاهش نسبی دمای کمینه مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.