آغاز فعالیت بزرگترین کشتی های کانتینری جهان

دو واحد از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان در یک کارخانه کشتی سازی در شهر تایکسینگ، در استان جیانگ سو در شرق چین، پهلو گرفتند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، هر یک از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان 24346 واحد معادل بیست پا(TEU) ظرفیت دارند. واحد معادل بیست پا یک واحد غیرمستقیم برای اندازه گیری ظرفیت بار است که اغلب برای توصیف ظرفیت کشتی‌های کانتینری و پایانه‌های انتقال کانتینر استفاده می‌شود.

این دو کشتی کانتینری رکورد جدیدی را در زمینه ساخت برترین کشتی های کانتینری فوق العاده بزرگ در جهان ثبت کردند. طول این هر یک از شناورها 399.99 متر، عرض آنها 61.3 متر و مساحت عرشه هر یک از آنها به 24000 متر مربع می رسد که معادل 3.5 زمین استاندارد فوتبال است.

این دو کشتی در فوریه سال آینده پس از تکمیل تجهیزات و انجام آزمون های دریایی به مالک کشتی تحویل داده می شوند، در حالی که انتظار می رود چهار کشتی دیگر نیز در سال 2023 تحویل داده شوند.

کشتی های کانتینری بسیار بزرگ به کشتی هایی با ظرفیت اسمی کانتینری 10000 TEU و بیشتر اطلاق می شود. بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت صنعت و اطلاعات چین در روز پنجشنبه، صنعت کشتی‌سازی چین همچنان در نه ماهه اول سال جاری میلادی در بازار بین‌المللی پیشتاز بود، که در این میان کشتی‌های کانتینری با بیش از 10000 TEU حدود 51.7 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.