اجرای موفق رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی در محوطه کالاهای خطرناک بندر شهید رجایی

مانور پدافند بندر شهید رجایی همزمان با هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور جمعی از فعالان وارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی در محوطه کالای خطرناک بندر شهید رجایی برگزار شد.


به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی همزمان با هفته پدافند غیرعامل با ترسیم سناریوی نشت مواد، تخلیه اضطراری و اطفای حریق روبروی سوله کانتینرهای ریزشی به‌شکل فرضی در پایانه تخصصی کالای خطرناک بندر شهید رجایی برگزار شد.

این رزمایش با هدف اولویت‌بندی حوادث شیمیایی و ارائه راهکار به منظور مصون سازی و پاسخ اضطراری به پیامدها، ایجاد هماهنگی بین تیم‌های امدادی بندر و شرکت‌های پیمانکار و کاهش آسیب‌پذیری در مقابله با حوادث احتمالی با حضور نیروهایHSE،آتش‌نشانی، اورژانس و یگان حفاظت بندر و بخش خصوصی برگزار شد.

در رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی تمامی تجهیزات وماشین‌آلات قابل استفاده در شرایط اضطرار موردآزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

محمد رضایی رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اجرای این مانور را بر اساس سناریوی ترسیم شده هم از بعد فنی و هم از منظر عملیاتی قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: با برگزاری جلسات نقطه نظرات و گزارش ارزیابان که به شکل میدانی فرآیند اجرای مانور را زیر نظر گرفته‌اند، مطرح و نقاط قوت و ضعف احصاء و به شرکت کنندگان منعکس می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.