ورود نخستین محموله مازوت از حوزه CIS به بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ورود نخستین محموله سوخت مازوت از یکی از کشورهای حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمد تقی انزان پور با اشاره به ظرفیت بالای ترانزیتی بندر امیرآباد در کنار توان واردات و صادرات، گفت: یکی از اهداف و برنامه های مهم این بندر ، جذب کالا و تنوع خدمات بندری و دریایی است که نقطه قوت کشور در شقوق مختلف حمل‌ونقل‌ بین‌المللی به ویژه در حوزه دریای خزر است.

به‌گفته وی، در نخستین محموله، حدود ۵ هزار تن سوخت مازوت از یکی از کشورهای حوزه CIS جهت ترانزیت به کشور امارات وارد بندر امیرآباد شده است.

انزان پور، به ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر اشاره کرد و افزود: بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری در شمال کشور، توانسته زیرساخت های مناسبی را برای استفاده بهینه صاحبان کالا از حمل و نقل ترکیبی ایجاد نماید ، تا با استقرار واگن بر روی اسکله ها ترانزیت این نوع محموله ها از طریق حمل ریلی تسهیل و تسریع شود.
مدیرکل بندرامیرآباد، تداوم رشد آمار عملیاتی بندرامیرآباد در ماه‌های گذشته را حاکی از توجه ویژه این بندر به همکاری های بین المللی با بنادر تجاری دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: با توافق صورت گرفته قرار شد ۱۰۰ هزار تن از این سوخت در ۵ نوبت از طریق بندرامیرآباد به امارات ارسال شود.

انزان پور با اشاره به رشد ۱۰۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد در سال جاری، ابراز امیدواری کرد، وجود بسترهای مناسب در پذیرش کالاهای متنوع و بهبود شاخص های عملیاتی در مراودات چند بعدی بتواند سهم بندرامیرآباد را در ترانزیت خارجی کالا و تجارت بین المللی دریایی افزایش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.