رونمایی از سند میراث تاریخی – فرهنگی بنادر و دریانوردی استان بوشهر

 سند میراث تاریخی – فرهنگی بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیینی با حضور شماری از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش سی نیوز  به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این آیین گفت: آغاز فعالیت‎های بازرگانی دریایی در استان بوشهر از سال ۱۲۲۹ با عنوان شعبه گمرکات جنوب از بندر بوشهر بوده و در آن مقطع مدیریت کلی سواحل کشور نیز در بندر بوشهر انجام شده است.

محمد شکیبی نسب افزود: بوشهر با چنین قدمتی بندری تاریخی و کهن‎ترین بندر ایران بوده و این سبقه بسیار طولانی بندر بوشهر در عرصه تجارت دریایی را نشان می‎‌دهد.

وی بیان کرد: پیشینه تاریخی برای کشورها بسیار حائز اهمیت است و از جنبه صنعت توریسم نیز درآمدزایی بسیار بالایی دارد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: آثار تاریخی از جاذبه‌های مهم گردشگری هر منطقه است و در بندر بوشهر نیز ساختمان‌های حاج رئیس و عمارت ایرانی با قدمتی بسیار طولانی و مرتبط با حوزه فعالیت‎های تجارت دریایی بوده که این خود گواهی بر تاریخی بودن بندر بوشهر است.

وی افزود: این بناها به واسطه معرفی سوابق تاریخ بندر بوشهر برای نسل‌های جدید و بویژه آینده نیز بدون تردید جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

شکیبی‌نسب اضافه کرد: در معرفی این تاریخ باشکوه تیم پژوهشی تهیه سند میراث تاریخی – فرهنگی بنادر و دریانوردی استان بوشهر تلاش‌های ارزنده و قابل تقدیری داشتند که نیاز است این سند برای پژوهشگران هم استانی در حوزه تاریخی و میراث نیز ارائه شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: بنادر استان بوشهر از دیرباز کارنامه‌ای درخشان داشتند که در سند تاریخی – فرهنگی بخوبی این سابقه تاریخی و فرهنگی آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در کتاب سند میراث تاریخی – فرهنگی بنادر و دریانوردی استان بوشهر که در ۱۶ فصل تهیه شده به مباحث متنوع و کاملی از بنادر استان بوشهر پرداخت شده است.

در این سند همچنین تصاویری تاریخی تهیه شده از منابع مهم و بین المللی چاپ و به معرض نمایش درآمده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.