ایران و قطر برای ایجاد خطوط کشتیرانی به توافق رسیدند

در سفر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به کشور قطر و در جریان مذاکره با نخست‌وزیر و وزیر حمل و نقل این کشور، برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور توافقات اولیه صورت گرفت.

به گزارش سی نیوز به نقل از پرتال خبری وزارت راه  و شهرسازی، رستم قاسمی که در صدر هیاتی از جمله علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر معاونان خود در حوزه و هوایی و همچنین نمایندگان وزارتخانه های ورزش و جوانان و گردشگری و میراث فرهنگی به قطر سفر کرده بود با خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست‌وزیر قطر و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل قطر دیدار و‌ گفتگو‌ کرد.

در این دیدار حمل و نقلی که وزیر بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری کشور قطر و مدیر شرکت قطر ایرویز نیز حضور داشتند، افزایش خطوط حمل و نقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و دریایی از اولویت‌های مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در بحث حمل و نقل دریایی، توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این مذاکرات دو جانبه، به بررسی جزئیات سفر ایرانی ها به قطر برای حضور در جام جهانی و سهمیه در نظر گرفته شده برای ایران پرداخت که کاهش هزینه‌های سفر تماشاگران ایرانی به مسابقات جام جهانی از دیگر موضوعات مورد بحث بود که به صورت کلی مورد توافق واقع شد.

بنا بر این گزارش، در این سفر در خصوص امکان سرمایه گذاری کشور قطر نیز مذاکره شد تا این کشور در پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی در ایران خصوصا در پروژه‌های موجود در بنادر مشارکت نماید.

سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این اعلام کرده بود که برای سفر دریایی به قطر شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود.

همچنین بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین‌المللی دریایی این بندر هم در آبان‌ماه سال جاری، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.