عملیات لایروبی بندر آستارا پایان یافت

به گزارش سی نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن اشاره به پایان یافتن عملیات لایروبی در بندر آستارا از دستیابی به عمق مناسب جهت تردد ایمن کشتی ها در این بندر خبر داد.

حسین یونسی با اعلام به پایان یافتن عملیات لایروبی و دستیابی به عمق مناسب جهت تردد ایمن کشتی ها در بندر آستارا اظهار داشت : این دستاورد مهم در مدت چهار ماه حاصل گردیده است که حاصل تلاش شبانه روزی یک تیم صد نفره از متخصصین دریایی و فنی و با بهره گیری از حداکثر ظرفیت تجهیزات لایروبی بنادر شمالی کشور و در قالب یک برنامه عملیاتی مدون و منسجم توام با صدها ساعت کار کارشناسی است که میسر گشته است.

وی ضمن اشاره به برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته میان چهار فروند لایروب در یک محدوده عملیاتی پرمخاطره تصریح کرد: با بهره‌گیری از تیم‌های تخصصی آبنگاری (هیدروگرافی) در کلیه مراحل لایروبی این توفیق حاصل شد که از هم اکنون بندر آستارا که نقش مکمل و با اهمیتی را برای سایر بنادر استان ایفا کند.

یونسی در خصوص مشخصات این کانال گفت: بندر آستارا با کانالی کاملا ایمن دارای حداقل عرض ۱۰۰ متر و حداقل عمق ۵ و نیم متر و همچنین حوضچه‌ای با حداقل عمق پنج و نیم متر بتواند مأموریت خود را در مناسب ترین شرایط ممکن به انجام برساند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: عملیات لایروبی انجام شده در راستای تعهدات قراردادی سازمان بنادر و دریانوردی با یک شرکت سرمایه گذار صورت پذیرفته و از ۲۷ مهرماه سال ۱۴۰۱ که تعهد سازمان در این خصوص پایان پذیرفته است، این شرکت عهده دار نگهداری اعماق ایجاد شده خواهد بود تا به امید خدا موجبات رونق اقتصادی بیشتر بندر آستارا و همچنین ایجاد اشتغال مضاعف جوانان این شهرستان فراهم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.