مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد + عکس

به گزارش خبرنگار سی نیوز، مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عصر چهارشنبه ۲۷مهرماه ۱۴۰۱ با حضور مدعوین، اعضای هیئت مدیره و شرکت های عضو این انجمن، خبرنگاران رسانه ها و برخی از مسئولین دولت و مجلس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و با شکل گیری مجمع عمومی با حضور نمایندگان شرکت های عضو انجمن، دکتر مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برخی پیشنهادات در راستای بر طرف کردن خلاهای قانونی موضوعاتی همچون عملیات تجاری کانتینر و بارنامه را مطرح کرد که جهت بررسی و پیگیری با رای و نظر مثبت اعضای حاضر در مراسم، در دستور کار انجمن قرار گرفت. همچنین برای اضافه شدن کلمه «ایران» به نام انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته رای گیری شد که به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه برنامه مراسم مجمع عمومی فوق العاده با دستورکار انتخاب هیات مدیره جدید انجمن در دستور کار قرار گرفته و پس از اخذ آرا و شمارش آن اعضای جدید هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، شامل هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل انتخاب شدند.

به این ترتیب آقایان: مجید ورشوساز با ۷۷ رای، حسین ناجی پور با ۷۳ رای، محمد نیک پی با ۷۱ رای، روزبه مختاری با 66 رای، پیمان نبوی فرهمند با 62 رای، فرداد فیروزپور با 60 رای و خانم فاطمه جمشیدی با ۵۶ رای به مدت سه سال هدایت سکان هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران را بدست گرفتند که وظایف صنفی را برعهده خواهند داشت.

در بخش دوم برنامه مراسم سالگرد شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران که از ساعت 19 آغاز شد دکتر پل مه در سخنان ابتدایی خود در این مراسم، توسعه اقتصادی کشور را در گرو توسعه دریامحور و نگاه بسیط و عمیق اجتماعی و اقتصادی از دریچه دریا عنوان نمودند.

دکتر منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه مراسم ضمن تبریک شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن، تلاش دریادلان و شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته آن را ستود و عنوان کرد در دوسال اخیر علیرغم تعطیلی و آسیب فراوان کسب وکارها از کرونا، اما تلاش بی وقفه صنعت کشتیرانی کشور باعث شد تا هیچ خلل و آسیبی به توسعه اقتصادی کشور وارد نشود.

وی تاکید کرد با تلاش نمایندگان دریایی شمال و جنوب کشور در فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی و رایزنی و جلسات متعدد با دولت و نگاه مثبت دولت در سند تحول در حوزه دریا بتوانند چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان صنعت حمل و نقل و ترانزیت دریایی را برطرف نمایند.

برنامه بعدی سخنرانی استاد خسرو معتضد، تاریخ پژوه معاصر بود که درباره شهادت دریادار غلامعلی بایندر که در طول جنگ جهانی دوم و مبارزه با نیروهای متجاوز انگلیسی در خرمشهر بین سال های 1315تا1320 اتفاق افتاد، مستندات تاریخی را شرح داد.

وی همچنین به توضیح زوایای تازه ای از رخدادهای تاریخی حوزه دریایی کشور پرداخت و سابقع تاریخی تاسیس انجمن کشتیراین و خدمات وابسته ایران را نه تنها یک حرکت صنفی بلکه پایه ای از وطن پرستی و خدمت به ایران و حمایت از بازرگانی ایران دانست.

پس از وی بهروز افخمی، کارگردان و هنرمند عرصه سینما درباره ضرورت تولید آثار دریایی با محوریت شخصیت‌هایی همچون بایندر به سخنرانی پرداخت و نقدهای مثبتی از شخصیت دریادار شهید بایندر و فیلم مستند ساخته شده درباره وی عنوان نمود.

در پایان این مراسم، گزارش عملکرد و دستاوردهای سال گذشته انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از سوی دبیرکل انجمن به حاضرین ارائه شد.

از جمله مهمترین سرفصل های این گزارش، رفع و رجوع موضوعات هزینه های چون: «هزینه دیرکرد» و «هزینه محلی» به استناد ماده 194 قانون دریایی کشور و اعلام خبر اخذ رتبه A از اتاق بازرگانی بود که در رتبه بندی و ارزیابی دو سال اخیر، انجمن کشتیرانی وخدمات وابسته ایران موفق به دریافت آن شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.