تحقق توسعه سواحل مکران تا سال ۱۴۰۵

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران با عزم جدی دولت و همراهی مردم و تعریف یک برنامه ۵ ساله تا سال ۱۴۰۵ به توسعه خواهد رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سردار حسین دهقان در شورای اداری سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بی بدلیل اقتصادی، تجاری و گردشگری، طبیعت، موقعیت جغرافیایی، نقش لجستیکی که سواحل مکران دارد، می‌توان در زمان کوتاهی تمام مشکلات را مرتفع و توسعه پایدار این استان را شاهد باشیم و نه تنها مردم این استان بلکه مردم استان‌های همجوار یعنی کرمان و خراسان جنوبی نیز بهره مند شوند.

وی افزود: توسعه تمام عیار در سواحل مکران مد نظر است و عزم دولت در این زمینه جدی است و برای حل مشکلات پیش رو در حال تلاش هستیم برای همین منظور مسئولان باید کارها را با اولویت بندی و زمانبندی و ارائه ساز و کارهای دقیق پیش ببرند و به طور مستمر با حضور در محل پروژه‌ها، مشکلات از جمله تبعات زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه‌ها را حل کنند و رویکرد راه حل یابی و ریسک پذیری داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به اینکه مردم محلی باید از توسعه سواحل مکران نفع ببرند، خاطرنشان کرد: عزم دولت برای توسعه سواحل مکران جدی است و در این راه حمایت و حضور مردم را هم نیاز داریم.

وی گفت: مسئولان این منطقه باید راه حل های مقتضی برای رفع مشکلات و پیامدهای منفی از جمله مشکلات محیط زیستی ناشی از اجرای پروژه‌ها را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های سواحل مکران برای توسعه نیازمند تکمیل ریل، جاده و امکانات رفاهی است اما باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که اجرای هر کدام از این طرح‌ها توجیه پذیر باشد و در این بین هنر مسئولان باید این باشد که از سرمایه گذاران بومی داخل و خارج از کشور برای توسعه منطقه استفاده کنند.

دهقان تاکید کرد: باید نیروی انسانی مورد نیاز و متخصص پیش بینی و مهارت‌های لازم به جوانان ارائه شود.

دبیر شورایعالی توسعه سواحل مکران افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که هر گونه سرمایه گذاری دولتی و خصوصی توجیه پذیر و هزینه‌ها برگشت پذیر باشد.

دهقان بر صدور مجوز به صیادان متقاضی تاکید کرد و گفت: صدور مجوز و مدیریت این صیادان می‌تواند برای تولید و اشتغال مؤثر باشد لذا نیاز است به این بخش توجه ویژه شود.

وی افزود: برای حل سایر مسائل در حوزه شیلات، صیادان می‌توانند با تشکیل تعاونی و سرمایه گذاری در این تعاونی بخش زیادی از مشکلات خود را بدون تکیه به منابع دولتی حل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.