احداث آب شیرین کن در سواحل هندیجان

معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صدور موافقت اصولی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با احداث تأسیسات آب شیرین کن در منطقه بحرکان هندیجان خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرنگزاری مهر، صدرالله بهرامی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در قالب رویه‌های قانونی، این موافقت اصولی صادر شد.

وی با اشاره به بند ۲۲ ماده سه فصل دوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس این بند از آئین نامه مذکور، احداث و بهره برداری از سازه‌های ساحلی و دریانوردی منوط به صدور مجوزهای لازم توسط این سازمان است.

معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع تأمین آب پایدار ویژه بخشی از مناطق ساحلی استان گفت: پروژه آب شیرین کن در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز را دارد.

وی افزود: مجری این پروژه، شرکت آب و فاضلاب خوزستان است که با احداث آن بخشی از آب شرب شهرهای هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران و روستاهای تابعه تأمین می‌شود.

بهرامی در ادامه صدور مجوز سازه‌های ساحلی و دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی را در راستای اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور عنوان کرد و گفت: همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: به همین منظور، دستگاه‌ها و مراجع قانونی می‌توانند فقط به پروژه‌ها و تأسیساتی که اقدام به اخذ مجوز کرده‌اند (بند ۲۲ ماده سه فصل دوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی) تسهیلات و خدماتی را ارائه کنند.

بهرامی گفت: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر بر ساخت و بهره‌برداری از سازه‌ها و تأسیسات ساحلی، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوزهای ساخت و بهره‌برداری آب شیرین کن در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان پس از ارائه مدارک و اخذ استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط صادر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.