هماهنگی‌های لازم برای انجام بیمه و مالیات صنایع دریایی انجام می‌شود

مدیرکل صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی صنایع در زمینه بیمه، مالیات و دسترسی به دریا با مشکل‌هایی روبه‌رو هستند، گفت: برخی فعالان صنایع دریایی این موارد را طرح کردند که بنا شد هماهنگی های لازم در خصوص بیمه و مالیات انجام شود و از این قبیل مشکلات کاسته شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، وی بیان کرد: البته در خصوص مباحث کلی‌تر حوزه دریا مباحث مهم به سفارش و بازارکار باز می‌گردد که بازارکار وجود دارد و علت اینکه به حوزه صنایع دریایی ارجاع نمی‌شود مشکل‌ها و موارد مالی و تأمین مناسبی است که در این حوزه وجود ندارد.

سعید جعفری ابراز داشت: پیگیری‌هایی انجام شده تا راهکارهایی فراهم شود که می‌توان به پیگیری‌هایی انجام شده از طریق صندوق توسعه ملی و منابع بانک‌ها اشاره کرد.

وی افزود: رایزنی‌هایی هم با سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده تا توجه بیشتری به این حوزه شود چراکه بخشی از وجوه صرفاً به توسعه های بندری اختصاص یافته و از حوزه کشتی سازی خارج شده است.

رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی ادامه داد: هماهنگی هایی هم با سازمان شیلات انجام شده تا نیازمندی‌های خود را اعلام کند و قرار شده هماهنگی‌هایی هم برای شناسایی توانمندی‌های صنایع فعال در این حوزه انجام شود و مشخص شود این صنایع چه توانی برای ساخت شناور با چه ابعاد و مشخصاتی دارند.

جعفری افزود: این اقدامات منجر به هدایت سفارش‌ها به صنایع داخلی شده است و در نتیجه ساخت شناور کمتری به خارج از کشور محول شود و این هم منجر به استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی و هم کمک به اشتغال می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.