نرخ حمل کانتینر از چین به آمریکا۲۰ درصد سقوط کرد

نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از چین به آمریکا در هفته منتهی به هفتم اکتبر با کاهش ۲۰ درصدی به ۲۳۶۱ دلار رسید. این در حالی است که نرخ جا‌به‌جایی هر جعبه کانتینر ۴۰ فوتی در این مسیر در سال ۲۰۲۱ به حدود ۹۰۰۰ دلار هم رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا؛ پیتر ساند تحلیلگر ارشد مؤسسه اکسنتا سقوط نرخ‌های کانتینری در برخی از خطوط کشتیرانی را فاجعه بار و دراماتیک خواند و گفت: شرایط در بازار حمل کانتینر به حدی نابسامان و غیر‌قابل اعتماد شده که در حال حاضرمی توان سه کانتینر ۴۰ فوتی را به قیمتی که چندماه قبل برای حمل یکی از آن‌ها پرداخت می‌شد، جابه‌جا کرد.

وی در ادامه گفت: فرسایش و سقوط نقطه‌ای نرخ نقدی حمل کانتینر بین چین و اروپا نیز ادامه دارد به گون‌ای که بر اساس شاخص‌های موسسه drewry مسیر‌های اروپای شمالی در هفته پیش برای کانتینر‌های ۴۰ فوتی با کاهش ۱۳ درصدی به ۴۷۲۴ دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری میلادی در برخی خطوط کشتیرانی شاهد کاهش ارزش حمل کانتینر به میزان ۷۰ درصد در نرخ‌های نقدی به ویژه در مسیر اروپای شمالی شاهد بودیم با این حال این رقم از نرخ‌های نقدی ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد بیشتر است.

در همین حال اپراتور Loadstar مستقر در بریتانیا نیز اعلام کرد چشم انداز رزرو برای هفته‌های آینده، از آسیا به شمال اروپا بسیار وخیم است.

وی افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که نمی‌توان زمان دیگری را غیر از دوران همه گیری کرونا برای آن به زبان آورد. انتظار نداشتیم که بازار به این سرعت تغییر کرده باشد به نظر می‌رسد بازار حمل کانتینری پیش از آنکه بهتر شود به مراتب بدتر خواهد شد. تنها نقطۀ روشن برای شرکت‌های کشتیرانی کانتینری مسیر اقیانوس آرام، آسیا و اروپا می‌باشد که قرارداد‌های بلند مدت آن به ازای جابه‌جایی هر کانتینر ۴۰ فوتی ۸۵۰۰ دلار در ماه آگوست بود که در حال حاضر به ۷۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.