جهش ۴۲۴ درصدی حمل و نقل کالا در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تُن کالای غیرنفتی طی ۶ ماهه امسال در این بنادر، کاپوتاژ (حمل و نقل) شده که نسبت به سال گذشته ۴۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، “حمیدرضا محمدحسینی تختی” در تشریح فعالیت‌های عملیاتی ۶ ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: یک میلیون ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تُن از انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۶ ماه نخست امسال از بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

وی عمده کالای غیرنفتی کاپوتاژ شده در این بنادر را مواد معدنی و افزود: از یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده عمده‌ترین آنها شامل کالای اساسی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی،گازی و ماشین آلات صنعتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از پهلوگیری ۹ هزار و ۸۱۲ فروند انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۹ فروند شناور بالای هزار تُن و ۹ هزار ۶۸۳ فروند شناور زیر یکهزار تن در این بنادر پهلو گرفته‌اند.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنان خود به جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد.

به گفته وی؛ با جابه‌جایی یک میلیون ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق این مسیر دریایی ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان‌ کرد: در بندر هرمز نیز ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: در مسیر دریایی بین‌المللی بندر شهید باهنر به مقصد بندر شارجه نیز با انجام ۲ سفر در هفته ۹ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر در این بازه زمانی جابه‌جا شده‌اند.

بندر شهید حقانی در بندرعباس پرترددترین بندر مسافری در کشور قلمداد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.