دریابست در آب‌های هرمزگان به پایان رسید

مدیرکل شیلات هرمزگان از پایان دریابست در آبهای استان هرمزگان از پانزدهم مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای دریابست برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان و تنفس دریا تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت جامعه صیادی و دستگاه های اجرایی و ارگان های ذی ربط دریابست به خوبی در استان هرمزگان از یکم مهرماه لغایت پانزدهم مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی طرح دریابست را یکی از روش های مهم در برای حفظ و بازسازی ذخایر خواند و گفت: در سال های اخیر این طرح توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و مدیران شیلاتی و با مشارکت جامعه صیادی دنبال شده است و بی شک شاهد نتایج خوب آن خواهیم بود.

این مقام سئول افزود: دریابست را می توان «ممنوعیت زمانی- مکانی، بخشی یا همه فعالیت های صید و صیادی به عنوان یک راهبرد مدیریتی برای حفاظت و بازسازی ذخایر ماهیان دریایی» تعریف کرد.

دریایی هدف از اجرای دریابست را در واقع کنترل تلاش صیادی، حفاظت از ماهیان بالغ در فصل تخم ریزی، حفاظت از صید نسل جوان ماهیان خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین افزود: فصل صید میگو در آبهای هرمزگان از شانزدهم مهرماه آغاز می شود و در این فصل حدود ۲۰۰ فروند شناور صیادی لنج میگو گیر از کوهستک در شهرستان سیریک تا درگهان درشهرستان قشم به صید میگو اقدام خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.