هواشناسی قشم: رفت و آمد دریایی در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مساعد است

 رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: شرایط برای رفت و آمدهای دریایی در محدوده تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان امروز (پنجشنبه چهاردهم مهر ۱۴۰۱) مساعد است، اما دریا در مناطق غربی خلیج فارس، سواحل غربی کیش و لاوان و استان بوشهر کمی مواج پیش بینی می شود.

به گزارش سی نیوز محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، در ساعت های صبح آسمان استان هرمزگان کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی در سواحل و جزایر استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه ۱۵ مهر در جنوب شرق کشور، وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی پیش بینی می شود. در ساعاتی، در مناطق شرقی و برخی نقاط شمالی و مرکزی استان، افزایش سرعت بادهای گرم و خشک شمال شرقی سبب وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: به رغم تضعیف رطوبت نسبی منطقه، در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان، رشد ابر پیش بینی می شود و احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات غربی دور از انتظار نیست.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در روز جاری شرایط برای رفت و آمدهای دریایی در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مساعد است، اما مناطق غربی خلیج فارس، سواحل غربی کیش و لاوان و همچنین استان بوشهر کمی مواج پیش بینی می شود. توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند.

وی گفت: از صبح جمعه ۱۵ مهرماه، افزایش سرعت باد جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز و به تدریج خلیج فارس پیش بینی می شود. سرعت باد در محدوده ۳۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و دریا نسبتا مواج خواهد شد. توصیه می شود ضمن خودداری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم در اسکله های استان صورت گیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی، تا روز شنبه ماندگاری هوای گرم، به ویژه در مناطق شرقی استان هرمزگان پیش‌بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۵ درجه و ۹۶ درصد و شهر قشم را ۳۴ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.