ترمینال مسافری دریایی بوشهر قبل از جام جهانی راه اندازی می شود

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر را تشریح کرد و از راه اندازی ترمینال مسافری در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.


به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در حاشیه بازدید از بنادر استان بوشهر با بیان اینکه در بندر دیر به عنوان یکی از قطب های صادراتی کشور به قطر، برنامه های مختلفی از سوی سازمان بنادر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه ها در حال پیشبرد است و به زودی بهره برداری خواهد شد تا هر چه سریع تر از ظرفیت های همکاری ایران و قطر به بهترین شکل، استفاده کنیم.
صفایی با اشاره به اینکه در سایر موضوعات منطقه ای در استان بوشهر با توجه به مشکلات موجود در بنادر جنوبی این استان، توسعه و ایجاد شرایط مناسب دریایی و بندری در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: انجام مطالعات در این زمینه در حال اتمام است و امیدواریم تا پایان سال جاری، پروژه های عملیات اجرایی، مدنظر آغاز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر و همکاری های دریایی و بندری با کشور میزبان، عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته بازسازی ترمینال مسافری دریایی آغاز شد و در حالی که این پروژه حداقل ۱۲ ماه زمان نیاز دارد اما در تلاش هستیم طی ۲ تا ۳ ماه بخش عمده پروژه را نهایی کنیم.
صفایی افزود: اسکله شناور و اسکله ثابت طراحی شده برای کشتی های بزرگ کروز طی مدت کوتاه به حدی رسیده که بسیار ارزشمند است و امیدواریم طی چند ماه آینده و هرچه سریع تر شاهد بهره برداری آن ها باشیم.
وی با اشاره به مذاکرات مطلوب با طرف قطری که در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند و همکاری های لازم را داشته اند، اظهار داشت: امیدوار هستیم مردم بتوانند با انجام سفرهای دریایی ضمن لذت بردن از سفر صورت گرفته، مسابقات جام جهانی را به بهترین شکل ممکن تماشا کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هدف ما تنها این نیست که صرفا در ایام جام جهانی با قطر مراوده داشته باشیم بلکه با توجه به ارتباطات تاریخی بوشهر با قطر، قطعا باید شاهد احیا شدن همکاری و سطح تعاملات تجاری بین ۲ کشور باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.