برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران هرگز حرکت رو به عقب نداشته است، تاکید کرد: آوازه ناوگان جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی در راستای جابه‌جایی کالاهای نفتی و غیر نفتی به بنادر تمام دنیا، نشان دهنده اقتدار ایران در حمل‌ونقل و لجستیک دریایی است.


به گزارش سی نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مجید علی نازی در مراسم گرامی داشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به رتبه برتر ناوگان ملی نفتکش جمهوری اسلامی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱، تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که صنعت دریایی کشور به خودکفایی و خوداتکایی لازم رسیده است و هرگز زمین گیر نخواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی با بیان اینکه این سازمان همواره حامی و پشتیبان دریاییان و دریانوردان گرانقدر کشور بوده است، خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی سیاست‌های راهبردی و توسعه‌ای خود را بر حفظ ایمنی و امنیت دریانوردی و حفاظت محیط زیست دریایی تنظیم می‌کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به شعار “بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید برای کشتیرانی‌های سبزتر” توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی تاکید کرد: در همین راستا، تولید و استفاده از سوخت کم‌سولفور و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نسل پنجم دریایی و بندری در دستورکار جدی ارگان های دریایی کشور قرار گرفته است.

علی‌نازی با بیان اینکه هوشمندسازی بنادر و به کارگیری سامانه‌های جامع نرم‌افزاری دریایی از دیگر رویکردهای جدی سازمان بنادرودریانوردی در راستای بهره‌گیری از دانش روزآمد دریایی است، افزود: برای ارتقای ایمنی دریایی و بندری کشور به اقداماتی چون اولویت‌دهی به ارائه تسهیلات برای ساخت شناورهای استاندارد؛ ساخت اسکله‌های گردشگری در بندر بوشهر و جزیره کیش برای پشتیبانی جام جهانی فوتبال در قطر و ساخت و بازسازی ترمینال‌های مسافری وگردشگری دریایی در بنادر می‌توان اشاره کرد.

معاون امور دریایی همچنین از کنترل برخط کلیه گواهی‌نامه‌های دریانوردی از طریق سامانه جامع نرم‌‌افزاری، برگزاری ۶۱۸ دوره آموزشی دریانوردی در دوره کرونا و صدور ۴۳ هزار سند دریایی طی دو سال گذشته خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.