سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های ریلی و بندری

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رستم قاسمی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به برقراری ۱۴ هزار کیلومتر ریل و راه‌آهن در کشور، تصریح کرد: به رغم سراسری بودن ریل در شمال و جنوب ایران، متاسفانه کریدورهای اصلی متصل و کامل نیست.


عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اجلاس وزرای عشق‌آباد در ترکمنستان گفت: در اجلاس عشق که مختص کشورهای محصور در خشکی است، همه کشور ها متفق‌القول پذیرفته‌اند که موقعیت ژئوپلیتیکی ایران می‌تواند مهم‌ترین نقش را در ترانزیت دنیا ایفا کند.
قاسمی با اشاره به موقعیت ایران در جهان و ظرفیت ۲۰۰ میلیون تن بار در منطقه، گفت: به زودی یک تحول بسیار بزرگ در بخش حمل‌‌ونقل کشور در سه حوزه دریایی، هوایی و ریلی اتفاق خو اهد افتاد.
وزیر راه وشهرسازی همچنین از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردی دولت در دو بخش ریل و دریا خبر داد و گفت: معتقدم که برای تغییر شرایط و اوضاع فعلی حمل ونقل و انجام کارهای بزرگ در این حوزه، باید از روش‌های عملیاتی تازه‌تر و جدی‌تری استفاده کرد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی بعد از نفت درآمدی که پایدار و تمام نشدنی باشد و امنیت کشور را تضمین کند درآمدهای ترانزیتی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.