تسهیل گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در استان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی مسافری و گردشگری دریایی خبرداد.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “حسین عباس‌نژاد” با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های دریامحور در بنادر این استان اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بهره‌برداری همه جانبه از دریا، حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگری دریایی و ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در استان هرمزگان در دستور کار دارد.

وی در این رابطه به انجام مطالعات مهندسی توسعه بنادر  و ایجاد زیرساخت‌های بخش دریایی اشاره کرد و از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان با محوریت و اولویت توسعه بنادر مسافری شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا خبرداد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص بندر شهید حقانی گفت: این بندر در حال حاضر به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور به شمار می‌رود که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و شهروندان است که برای تجربه سفرهای دریایی و یا انجام کارهای اداری و دانشگاهی خود از این بندر تردد می‌کند‌.

وی افزود: توسعه این بندر باید متناسب با  همه نیازهای هموطنان به ویژه در نیمه دوم سال و اوج سفرها دریایی باشد.

عباس‌نژاد بیان کرد: ضرورت توسعه بندرحقانی به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای مسافران و گردشگران روز به روز بیشتر احساس می‌شود از سوی دیگر ظرفیت بسیار بالای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز و بنادر مجاور آن از قبیل بندر نخل ناخدا بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول افزود: به منظور ارتقاء کیفیت ارایه خدمات مسافرت‌های دریایی و توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان، زیرساخت‌های بندری و دریایی درمحیط پیرامونی  بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا توسعه می یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی با هدف ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی و حفظ و اشاعه فرهنگ گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد.

به گفته عباس نژاد؛ تامین و حفظ ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی با استفاده از منابع طبیعی در سواحل برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران از یک سو و ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری، توسعه منطقه‌ای و محلی و اشتغال پایدار به منظور ارتقای سطح زندگی ساحل نشینان از منظر دیگر اهمیت ‌طرح‌های توسعه‌ای در بنادر هرمزگان را دوچندان کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.