گسترش ناوگان حمل‌ونقل دریایی به صورت ویژه در برنامه هفتم توسعه

کشور ما از ظرفیت‌های بی‌نظیر دریایی و بندری در شمال و کشور برخوردار است و حمل‌ونقل دریایی باید مورد توجه دولت حاکمیت باشد و اگر قصد داریم با پیشرفت در این بخش نسبت به رقبای منطقه‌ای و جهانی برخوردار باشیم باید در نخستین گام زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و در کنار آن از ناوگان مدرن ، پیشرفته و به‌روز بهره‌مند شویم.

به گزارش تی نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان برنامه هفتم‌ از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی باید به صورت ویژه در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

سید جواد حسینی‌کیا درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی و تاثیر آن بر پویایی اقتصاد کشور، اظهار داشت: امروزه حمل‌ونقل دریایی بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا را در حوزه تجارت اعم از واردات و صادرات بر عهده دارد و به پایه اصلی حمل‌ونقل در اقتصاد تبدیل شده و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که از سوی کشورها به آن نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ما از ظرفیت‌های بی‌نظیر دریایی و بندری در شمال و کشور برخوردار است و حمل‌ونقل دریایی باید مورد توجه دولت حاکمیت باشد و اگر قصد داریم با پیشرفت در این بخش نسبت به رقبای منطقه‌ای و جهانی برخوردار باشیم باید در نخستین گام زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و در کنار آن از ناوگان مدرن، پیشرفته و به‌روز بهره‌مند شویم.

تکیه بر توان داخلی در نوسازی شناورها و لحاظ مشوق‌های مالی برای سرمایه‌گذاران

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت وجود تکنولوژی در داخل کشور تا حد ممکن نیازهای خود را در بخش ناوگان حمل‌ونقل دریایی با تکیه بر توان داخلی پیش ببریم ، عنوان کرد: اگر نیازمند بهره‌مندی از تکنولوژی‌های خارجی نیز هستیم می‌توانیم با لحاظ مشوق‌های مربوطه برای سرمایه‌گذاران ، نسبت به نوسازی و به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور اقدام کنیم.

حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان بزرگ و اثرگذار نقشه کلیدی در توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور دارد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در کنار سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی خواهد بود و از دولت نیز درخواست می‌شود تا با مشارکت و همراهی تمامی دستگاه های مربوطه ، شاهد تغییر و تحول اساسی در این حوزه باشیم.

مزیت‌های حمل‌ونقل دریایی برای فعالان اقتصادی

وی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل دریایی به دلیل ارزان بودن، ایمن بودن و سریع بودن مورد استقبال فعالان اقتصادی است، عنوان کرد: در واقع باید بدانیم حمل و نقل دریایی نقش پررنگی را در تجارت بازی می‌کند و باید شرایط فعالیت در این بخش برای تجار و بازرگانان مهیا شود؛ خوشبختانه کشور ما از مزیت های لازم برخوردار است و صرفا باید با هم‌افزایی دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه شاهد فراهم کردن شرایط مطلوب برای فعالیت باشیم .

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان برنامه هفتم‌ از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: مقوله توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی باید در برنامه پنج ساله هفتم توسعه به صورت ویژه گنجانده شود. این مسئله باید از سوی دولت مدنظر قرار گیرد و به طور حتم مجلس شورای اسلامی نیز کمک خواهد کرد تا توسعه ناوگان دریایی با رعایت الزامات قانونی محقق شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.